Vraag

Disclaimer / verklaring van uitgifte / gebruikersvoorwaarden in Zenya

  • 16 November 2021
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5
  • Ervaren Conversator
  • 23 reacties

Hallo allemaal,

Wij zijn op het moment met ons juridisch team aan het kijken naar onze gebruikersvoorwaarden/disclaimer van Zenya en wij vroegen ons af hoe andere instellingen/ziekenhuizen hiermee om gaan?

Voorheen hadden wij dit in ieder document staan, maar nu niet meer. We zouden dit graag op een andere manier verwerken. Ons juridisch team had enkele opties:

  • Werken met een pop-up in Zenya als medewerkers een handeling willen uitvoeren met betrekking tot het document (printen, opslaan e.d.). In die pop-up kan dan worden verwezen naar gebruiksvoorwaarden via een hyperlink. Door op akkoord te klikken in de pop-up kan een medewerker het document gebruiken en gaat deze ook akkoord met de gebruiksvoorwaarden (het heeft de voorkeur dat er aan deze handeling ook een logging is verbonden zodat kan worden achterhaald welke medewerker op welk moment akkoord is gegaan met de voorwaarden voor het betreffende document).
  • Indien de pop-up geen optie is, kun je ervoor kiezen te blijven werken met een algemene (beperktere) disclaimer in de header van het document. 
  • Een andere optie is om op een centrale plaats in Zenya (bij voorkeur wel een plek waar iedere medewerker langs komt/de voorwaarden onder ogen krijgt voordat diegene documenten kan raadplegen en gebruiken) te werken met de gebruiksvoorwaarden. Deze fungeren dan meer als huisregels (de juridische afdwingbaarheid of beter gezegd waarborging is minder sterk bij deze optie).

Wij zijn erg benieuwd hoe andere instellingen / ziekenhuizen dit proces hebben ingeregeld?

Tevens vragen wij ons ook af of een pop-up variant een optie is die gerealiseerd kan worden?

 

Met vriendelijke groet,

Mila Brune


2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Dag,

Je zou de disclaimer/gebruikersvoorwaarden kunnen verwerken in een document en die verplicht te laten lezen door alle gebruikers. Hiermee is het gelogd en kun je zien wie het heeft gelezen of niet.  Dit zou je elk jaar terug kunnen laten komen omdat je documentrevisie hebt.

Met vriendelijke groet,

Khar-Cheong Lai

 

 

 

Hallo @Mila ,

Ik vermoed dat je vraag voorkomt vanuit de AVG. En deze vereist dat een organisatie haar medewerkers informeert over de privacy aspecten van het werken met Zenya. Sinds versie 5.7 bevat Zenya daarom een standaardtekst voor de privacyverklaring die op maat van de organisatie kan worden gemaakt.


In de volgende training staat uitgelegd hoe deze privacyverklaring in te stellen is: 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring