Beantwoord

Document downloaden voordat het opent

  • 18 July 2023
  • 7 reacties
  • 88 Bekeken

Badge +1

Soms als we een document in Zenya openen moeten we het document eerst downloaden en een andere keer opent hetzelfde document wel meteen als we het opzoeken. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

icon

Antwoord op het topic Niels W 18 July 2023, 11:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo,

 

Als het een Word document betreft, heb je bij de instellingen de optie om het document te tonen als PDF aan de lezer. In dat geval kan het document direct in de browser getoond worden.

Als deze optie op nee staat moet het document eerst gedownload worden.

Het hangt inderdaad af van het type document of je het document direct kunt zien of eerst dient te downloaden. Voor Office documenten kun je per document  bij de documenteigenschappen aangeven of jet ze als PDF of in Office Online wilt tonen aan lezers.

Badge

Beste Inge, 

In de huidige versie van Zenya die wij gebruiken (6.4.1.0) zie ik deze optie niet. Moet ik dat via applicatiebeheer ergens aanzetten? 

 

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Hanneke Friebel 

Deze optie is zichtbaar bij Word, Excel en PowerPoint documenten, kan het zijn dat dit om een ander type document gaat?

Badge

Het is echt een Word-document, waar mijn plaatje uit komt.

In een andere Zenya-omgeving waar ik toegang toe heb zie ik deze optie wel:

 

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Hanneke Friebel 

Om dit verder te onderzoeken heb ik je vraag doorgezet naar onze servicedesk, we zullen de bevindingen achteraf bij dit artikel plaatsen.

De reden waarom jullie die "De knop tonen als PDF" niet zien, is omdat jullie gebruik maken van het oude licentie model.
Om de functionaliteit "tonen als PDF " te kunnen gebruiken heb je de oplossing "i+PDF" nodig.
Deze oplossing zit standaard in het nieuwe licentie model voor DOC, echter voor het oude licentie model betekent dit dat je deze oplossing apart dient aan te schaffen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring