Goeiemorgen mede Zenya-gebruikers,
Ik zou graag een collega document beheerder maken van 1 bepaalde map met documenten. Dus als voorbeeld;
Ik wil mijn HR collega rechten geven om documentbeheer te doen voor alle documenten in de map "HR”. Ik wil niet dat zij andere mappen ziet/kan bewerken. Hoe kan ik dit het beste realiseren?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Hoi
Heb je al een nieuwe gebruikersrol aangemaakt? Hierin kies je de rechten bij de rol.
Applicatiebeheer > Documenten > Gebruikersrollen

Je kunt vervolgens bij de gewenste mappen (eigenschap > Rechten wijzigen) jouw HR medewerker toevoegen en dan de juiste rol aanvinken.
Map eigenschappen > Rechten wijzigen > Voeg gebruiker toe > Klik juiste rol aan.

Dankjewel, het is gelukt!
Je kunt ook een bestaande gebruikersrol toepassen. Je kent die rol dan alleen voor een specifieke map voor zowel jezelf als je collega in. Voor alle andere mappen ken je alleen rechten aan jezelf toe.
Misschien kunnen anderen pro's en con's benoemen voor beide voorgestelde inrichtingskeuzes?
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.