Skip to main content

Goedemorgen,

Is het in Zenya mogelijk om documenten automatisch op een toekomstige datum te archiveren of inactief te zetten?

Voor publicatie weten we dat je een publicatiedatum kunt instellen. Dat hebben we ook gedaan voor een aantal nieuwe documenten. Tegelijkertijd willen we dat op diezelfde datum een aantal andere documenten worden gearchiveerd of inactief gezet.

Is het mogelijk om dat van tevoren in te stellen, zodat dit automatisch gebeurt? 

Alvast dank voor het meedenken!

groet,

Susan Kokke 

Hoi Susan,

Je kunt hiervoor de ‘Publicatie einddatum’ bij het document gebruiken. Na deze datum krijgt het document dan de status ‘Verlopen’.

Dank voor je reactie!
Als de publicatiedatum is verlopen kan ik het document (indien van toepassing) te zijner tijd archiveren?

groet,

Susan 

Hoi ​@SusanKokke 

Ja, dat kan. Het archiveren van documenten start altijd bij de knop "Document verwijderen”, zie Een document archiveren of verwijderen | Zenya Community

Documenten die gepubliceerd zijn (geweest) gaan naar het archief en daar vallen verlopen documenten ook onder.
Concepten of documenten in beoordeling worden permanent verwijderd.

Ik heb dezelfde vraag.

Ik begrijp de publicatie einddatum, maar het archiveren moet je wel altijd  actief doen of kan het archiveren ook automatisch gebeuren?

groeten Monique Clarijs

@Monique810 
Het archiveren vereist altijd een handmatige actie. Enerzijds omdat we denken dat dit een bewuste beslissing dient te zijn. Anderzijds omdat je de toegang tot het archief effectief dicht kunt zetten voor decentrale documentbeheerders. Herstel van een abusievelijk gearchiveerd document is dan lastiger. Een verlopen document valt wel binnen het beheer van een decentrale documentbeheerder. 

Reageer