Skip to main content

Beste,

Op dit moment is onze inrichting op basis van afdelingen.
Nu willen de inrichting wijzigen en opzetten op basis van processen.
Wie heeft er ervaring met deze indeling? En zo ja, kunt je aangeven wat de voor en/of nadelen zijn t.o.v. het indelen op afdeling?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Is het mogelijk om een print screen te delen.

Hoi Mieke,

Is dit misschien iets?

 

Wij zijn er ook me bezig. Inrichting op basis van processen. Proces heeft proces-eigenaar  = manager, en procesbeheerder = documentbeheerder. We hebben een web-document met 'tegels’ inhoudsopgave van alle processen. Via dit document kom je bij een proces terecht (interactief document) en van daaruit linkjes naar beleid, formulieren, werkinstructies e.d.

Processen:

  • Zorgprocessen (eigenlijk je zorgproducten)
  • Bedrijfsprocessen (afdelingen)
  • Ondersteunende processen (bestuur, beleid, audits, risicomanagement etc.)

Een procesdocument kan dus verwijzen naar werkinstructies van de zorgprocessen, bedrijfsprocessen en ondersteunende processen

En verwijzen naar documenten, formulieren die nodig zijn voor uitvoering van het proces

Doel: met een paar klikken daar komen waar je moet zijn en interactieve documenten zijn daarvoor ideaal

 

De inrichting van je documenten mappen structuur kan op proces, waarbij je rechten toekent voor de mappenstructuur op basis van proces → procesbeheerder = documentbeheerder.

De inrichting van je documenten mappen structuur met rechten is 1, de wijze waarop je je documenten laat zien in Verzamelingen (Raadplegen) is 2. De inrichting van je Verzamelingen met daarbij de inrichting hoe medewerkers documenten kunne vinden met bepaalde zoektermen (zoekenbeheer, synoniemen, titels van je document) is veel belangrijker.

Succes!

Gr.

Klaas


Klaas, bedankt voor je reacties.

 

Is het ook mogelijk dat je een aantal printscreens maakt en deze deelt? Zodat ik deze kan laten zien aan onze beleidsadviseurs.


Reageer