Beantwoord

Een idf bestand na exporteren van PDF bestand uit Zenya?

  • 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 1
Badge +7

Als ik een pdf -bestand exporteer uit zenya dan krijg ik een .idf bestand. Iemand een idee hoe men zulk een bestand kan openen of wat kan ik er mee doen?

icon

Antwoord op het topic Els Lowette 7 September 2021, 10:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@iwanvgijzelen Waarom gebruik je de exporteren functie in plaats van de downloaden functie van het PDF-bestand?

Een .idf bestand kan je niet zomaar openen maar is volgens mij bedoeld om te delen met andere gebruikers van o.a. Zenya of te uploaden in andere toepassingen die dit type bestanden toelaten.  In dit bestandstype zijn extra instellingen mee opgeslagen.  Een download in PDF formaat bevat deze extra info niet.

Wanneer je voor exporteren kiest wordt er van elke documenttype een .idf formaat aangemaakt.

Waarschijnlijk is er een professionelere uitleg voor maar dit kan ik meegeven vanuit mijn “beperkte kennis” hierrond.

Reputatie 1
Badge +7

@Els Lowette : ik zat te kijken aan de achterkant, waar de documenten opgeladen worden. Hier kan je enkel, bij ons toch, exporteren. Als je aan de voorkant gaat dan kan je het, via de functionaliteit van de pdf-reader, opslaan, maar dan kan je het wel niet meer afprinten, omdat dit is afgezet in ZENYA.

Bij ons kan je de PDF’s enkel afprinten met het sjabloon van ZENYA.

Reputatie 5
Badge +6

@iwanvgijzelen Ben even niet mee…

Wanneer je als documentbeheerder via het hamburgermenu naar “documenten” gaat (ik vermoed dat je hiermee bedoeld de achterkant) kan je onder het tabblad “bewerken en publiceren” van het document toch kiezen voor downloaden, niet?

Zie hier voorbeeld van een PDF-bestand.

 

 

Reputatie 1
Badge +7

Sorry Els, 

zeker een moment van zinsverbijstering :sleeping:

ik zie het nu ook.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring