Skip to main content

Wanneer je als gebruiker een opmerking in een document plaatst, kun je zien welke opmerkingen er eerder zijn gemaakt. 

 

 

Dit is echter niet het geval wanneer je in een proces een opmerking plaatst. Is dat met een reden, of moet e.e.a. nog gelijk getrokken worden?

 

Hallo @Michel Pot,

Dit is inderdaad het geval, dit komt doordat Visio documenten nog in de oude viewer getoond worden, hierin werkt deze functionaliteit niet hetzelfde.
Je eigen opmerkingen kan je hierin wel terugzien maar de opmerkingen van anderen zijn hierbij niet inzichtelijk. 
Ik zal achterhalen of dit een bug betreft of een verwachtte werking. 


Ik heb ook gezien dat het uitmaakt of je als documentbeheerder / administrator de opmerkingen bekijkt, of als willekeurige lezer. Zo te zien, krijgt de laatste alleen de verwerkte en afgewezen opmerkingen te zien.

Het zou fijn zijn als iedereen ALLE opmerkingen te zien krijgt, zodat duidelijk is of een bepaald issue al gemeld is (en men dus niet opnieuw een opmerking hoeft te maken). 

 


@Michel Pot

Even los van de weergave van opmerkingen bij Proces documenten: Portaal gebruikers krijgen sowieso alleen gebruikersopmerkingen bij een document te zien als er aan deze voorwaarden voldaan wordt:

  • Gebruikers krijgen de zelf toegevoegde opmerkingen altijd te zien, ongeacht de status van de opmerking - dus inclusief de status "Nieuw”
  • Ze krijgen alleen gebruikersopmerkingen van andere gebruikers te zien als deze de status: "Geaccepteerd”, "Verwerkt” of "Afgewezen” hebben

De status "Geaccepteerd” is bedoeld om aan te geven dat de opmerking opgepakt zal worden, maar nog niet verwerkt is.

Ik ben benieuwd naar het volgende: worden dezelfde gebruikersopmerkingen binnen een zeer kort tijdsbestek toegevoegd (zeg 1-2 dagen) of zit er juist heel veel tijd tussen?

Als er heel veel tijd tussen zit, dan is dat een aandachtspunt voor documentbeheerders, omdat het de indruk wekt dat ze dan mogelijk relevante feedback vanuit de organisatie gemist hebben.
Stap 1 zou dan kunnen zijn om de relevante opmerkingen te labelen als "Geaccepteerd”, zodat het voor iedereen duidelijk is wat de nog uit te voeren stap is in het onderhoud van het document.


Reageer