Vraag

Filteren of zoeken op taal van document

  • 2 November 2021
  • 8 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6

Ik zie dat een van de algemene eigenschappen van documenten Taal is

Nu wil ik graag in kunnen zien welke documenten welke taal hebben, dus wil ik hier graag op zoeken/een kolom in de zoekopdrachten met de taal weergeven zodat ik hierop kan doorselecteren.

 

Alleen kan ik dit veld niet vinden in de beschikbare velden bij kolominstellingen, en ook bij de geavanceerde zoekvraag kan ik dit veld niet aangeven om op te selecteren. Daarnaast zie ik ook niet hoe ik dit veld in een rapportage kan laten afdrukken om zo eventueel nog te selecteren?

 

Doe ik iets verkeerd, of hoe kan hierop geselecteerd worden? Alle hulp is welkom!

 

Alvast bedankt!

 

PS: Is de taal trouwens een nieuwe feature die met Zenya (of een van de updates hiervan) geïmplementeerd is? Of heb ik er in iProva altijd overheen gekeken?


8 reacties

Hoi @AnnetteG,

De taal van een document wordt gebruikt met het zoeken in documentbeheer. Je leest er hier meer over.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge,

 

maar ik denk/weet dat verschillende documenten de verkeerde taal toegewezen hebben gekregen in het geautomatiseerd systeem. Dit kan ik wijzigen, maar kan dat dus alleen 1 voor 1

dus 

  1. document openen
  2. naar eigenschappen gaan
  3. Taal controleren en eventueel aanpassen
  4. volgende document → terug naar 1
  5. Herhaal >8000 keer

Ik wil dit dus makkelijker kunnen uitvoeren, en niet alles 1 voor 1. Maar hier is dus geen manier voor?

Ik wil ook graag zien welke talen (volgens het systeem) in gebruik zijn, maar ook dat is dus niet mogelijk?

 

Groetjes Annette

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @AnnetteG

Op dit moment is het niet mogelijk om in bulk voor meerdere documenten de taal aan te passen. We hebben deze functionaliteit wel genoteerd als verbetering, maar verwachten deze niet meer dit jaar te kunnen opleveren. 

Wel kunnen we samen met jullie kijken of we middels het uitvoeren van een script bepaalde aanpassingen voor jullie kunnen doen om dit op te lossen (of minder groot te maken). Het makkelijkste is om daarvoor even contact op te nemen met onze servicedesk

Reputatie 2
Badge +5

Ik wil de taal van een document wijzigen bij de documenteigenschappen, maar krijg daar alleen maar Nederlands als optie. Is er een mogelijkheid hier talen aan toe te voegen?

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Jules De Doncker,

Ik zal hiervoor een ticket aanmaken bij onze servicedesk, zodat die dit verder gaan onderzoeken.

Ik wil de taal van een document wijzigen bij de documenteigenschappen, maar krijg daar alleen maar Nederlands als optie. Is er een mogelijkheid hier talen aan toe te voegen?

Dit blijkt een bug in de software te zijn, de bug is bij ons bekend onder nummer 65149.

Badge

Dag Inge,

Betreffende bug 65149.

Is er ondertussen een oplossing om de taal te kunnen wijzigen van een document?  Ik heb nl. hetzelfde probleem als Jules De Doncker…

Groeten, Peter.

Reputatie 5
Badge +5

@Peter Myny 

De Servicedesk contactpersonen kunnen via my.infoland bug 65149 inzien en desgewenst een melding registreren dat uw organisatie hinder heeft van deze bug.
Als een van de Servicedesk contactpersonen een melding aanmaakt vanuit de bug, dan heeft dat de volgende voordelen:

  • Wij krijgen een beter beeld van de reikwijdte van de bug
  • We kunnen de Servicedesk contactpersoon actief informeren over de verdere opvolging van de bug.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring