Vraag

Functiebeschrijvingen: Waar worden deze beheerd en geborgd?

  • 16 October 2019
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6

In ons ziekenhuis staan alle functiebeschrijvingen op het Kwaliteitsportaal en zijn voor alle medewerkers inzichtelijk (De FWG is niet vermeld).

De vraag doet zich voor of het Kwaliteitsportaal (iProva) de juiste plek is voor de functiebeschrijvingen of dat deze beter in een personeelssysteem beheerd en geborgd kunnen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Bij ons het ziekenhuis exact hetzelfde als bij jullie @Margreet de Pree : de functiebeschrijvingen staan op het kwaliteitsportaal, zonder FWG, voor iedereen inzichtelijk. P&O heeft nog een document op alleen-lezen staan waarin per functiebeschrijving de FWG erbij staat.

Reputatie 1
Badge +6

Dank je wel voor je reactie @Berber Werkman 
Ik ben van mening dat functiebeschrijvingen ook op het kwaliteitsportaal thuis horen, vanwege het beheer en de borging. 

Reputatie 5
Badge +8

Onze functiebeschrijvingen zitten niet in een verzameling en zijn dus bijgevolg ook niet afzonderlijk opzoekbaar op portalen.

 

Medewerkers krijgen elk hun eigen functiebeschrijving via leesbevestiging en er is één (document) lijst voorzien die publiek toegankelijk is, waar linken zijn voorzien naar alle afzonderlijke functiebeschrijvingen.

 

Deze staan per departement alfabetisch geordend. Dit vonden wij de beste oplossing om het aantal zoekresultaten te beperken en een éénvoudig en overzichtelijk overzicht aan te bieden.

Reputatie 5
Badge +8

Bij ons ook niet in een verzameling, staan in het personeelssysteem, de PDCA borging is daardoor wel slecht.

Ik vind het “Linksysteem” wel een handige optie straks naar ons nieuwe personeelssysteem, wordt vervolgd :grinning: .

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring