Vraag

Gebruik QR-code voor tonen van een document

  • 11 February 2021
  • 10 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Sinds update 5.15 heb je bij documenten de knop “Document delen met collega's". Daarachter zit een QR-code. Nu ben ik op zoek naar informatie wanneer en hoe ik dit kan gebruiken. Echter deze informatie kan ik niet vinden, of is te summier. 

Waar kan ik deze informatie vinden?


10 reacties

Badge +4

Ook wij zijn erg benieuwd hoe deze nieuwe functionaliteit wordt ingezet?

In deze training vind je alvast meer info over de snelcode en QR-code.

Reputatie 2
Badge +6

Goedemiddag Inge,

Deze training had ik al bekeken, maar moet je dan de beschikking over apps hebben om deze QR-code te kunnen scannen en het document te bekijken?

Je kunt het document bekijken op het apparaat waarmee je de QR-code scant, de app is niet nodig maar je moet wel toegang tot Zenya hebben.

Binnen onze organisatie willen we QR-codes gaan gebruiken op o.a. posters/screensavers (interne toepassing). Blijft de gegeneerde QR-code ongewijzigd bij het publiceren van een nieuwe versie?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @JamieH

Deze QR code blijft inderdaad ongewijzigd als er een nieuwe versie van het document wordt gepubliceerd. Je hoeft dus niet elke keer de posters te updaten. :slight_smile:

Reputatie 1
Badge +1

Als ik de QR code van een document download en vervolgens scan dan krijg een pagina waarop staat dat ik moet inloggen met een Microsoft account. Klopt dit wel?

Hallo Hilma,

Als “alle aangemelde gebruikers” of een beperkte gebruikersgroep publieke lezer rechten hebben dan dient er aangemeld te worden om het document in te kunnen zien.

Alleen als het document door “alle gebruikers”, waartoe ook de anonieme gebruiker behoort,  gelezen kan worden dan hoeft er niet ingelogd te worden na het scannen van de QR code.

 

Reputatie 1
Badge +1

Dag Cindy,

 

Dank je wel voor je antwoord. Wat zijn anonieme gebruikers binnen Zenya?

Dag Cindy,

 

Dank je wel voor je antwoord. Wat zijn anonieme gebruikers binnen Zenya?


Dat zijn gebruikers die niet ingelogd zijn met een gebruikersaccount. Je kunt in Zenya de groep “Alle gebruikers” bepaalde rechten geven, bijvoorbeeld rechten op een portaal, leesrechten op documenten of op meldformulieren. Gebruikers die niet zijn ingelogd, kunnen dan toch bepaalde inhoud zien.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring