Vraag

Geen bericht/notificatie wanneer je een conceptversie als schrijver bij jezelf als documentbeheerder indient

  • 13 May 2024
  • 8 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Ik kreeg van één van onze documentbeheerders de volgende vraag/casus voorgelegd:

 

De documentbeheerder nodigde zichzelf als schrijver uit op één van de documenten in de map die zij beheert. Wanneer zij de conceptversie inleverde, genereerde dit geen e-mail of bericht aan haarzelf.

 

Klopt het dat - wanneer je een conceptversie bij jezelf inlevert - je daar geen e-mails of berichten over zal zien?


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Jules De Doncker : je zou nog naar “mijn abonnementen” kunnen kijken. Wellicht staat alles uitgevinkt?
 

Elk gebruiker kan dit zelf instellen (Let op! je moet de rollen wel hebben).

 

En als Functioneelbeheerder/applicatiebeheerder kan je naar de gebruiker gaan om dit te controleren.

 

Je zou nog even kunnen kijken naar de standaard instelling voor nieuwe gebruikers. Even controleren of hier alles goed staat (rol afhankelijk).

 

Reputatie 2
Badge +6

@Khar-Cheong : Bij de abonnementen staan zowel de berichten als een melding via e-mail aangevinkt. De melding van een conceptversie die werd ingediend komen ook gewoon binnen wanneer andere schrijvers conceptversies inleveren. Het gaat in dit geval specifiek over meldingen die niet binnenkomen wanneer een documentbeheerder ook schrijver is op één van zijn/haar documenten. Wanneer je dus zogezegd een conceptversie bij jezelf inlevert, komen er geen meldingen.

Reputatie 5
Badge +6

@Jules De Doncker : Als je de eigenschappen bekijkt van het conceptdocument. Wie is dan de documentbeheerder (onder kopje betrokken personen)? 

Als daar bv documentbeheer A hebt staat en jij schrijft en levert conceptversie in als documentbeheerder B, dan krijg je als documentbeheerder B geen enkele berichten van dat document.
 

Reputatie 2
Badge +6

@Khar-Cheong  : De documentbeheerder en schrijver zijn gelijk. Dus: Documentbeheerder A nodigde zichzelf uit als schrijver op een document dat zij beheert. Dit om de documentbeheersflow te volgen en het document bvb. ook in haar takenlijst te zien staan. Vervolgens klikt documentbeheerder A op Conceptversie indienen en dient dus de conceptversie bij zichzelf in. Wanneer dit gebeurt, lijkt Zenya geen berichten te genereren. Er is hierin dus slechts één betrokken persoon: documentbeheerder A die zowel als documentbeheerder als als schrijver optreedt.

Reputatie 5
Badge +6

@Jules De Doncker : Het is inderdaad reproduceerbaar. Het is zoals jij het beschrijft
Als documentbeheheerder krijg je wel de berichtgeving om te schrijven e.d. maar geen berichtgeving van het conceptversie is ingediend terwijl alles aangevinkt staat. Dus hier lijkt iets niet te kloppen (of dit moet met een reden zijn?) 

Ik heb mijn eigen account en documentbeheer account als schrijver toegevoegd. Documentbeheer account heeft als eerst conceptversie ingediend en daarna mijn eigen account.  En inderdaad zoals jij het beschrijft krijg je geen berichtgeving van Schrijver Applicatiebeheer heeft conceptversie ingediend.


 

 

Wellicht een bug? Ik denk dat het handig is om dit als support ticket te registreren.

 

Om dit soort documenten te tackelen hebben wij een Rapportage gemaakt: Zwevende documenten

  • Documentstatus: concept
  • Uitgenodigde schrijvers: niet gevuld/leeg

 

Reputatie 2
Badge +6

@Khar-Cheong : Ik maakte hier ondertussen een support ticket voor aan. Meer info volgt hopelijk!

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Jules,

 

ik zie dat in dit topic beschreven is door Chaim dat jezelf geen meldingen krijgt over acties die je bij jezelf uitzet. Misschien verklaart dit het een en ander?

 

Reputatie 2
Badge +6

Dag @AnnetteG , bedankt om dit te delen! Dat is inderdaad het antwoord dat ik ondertussen ook kreeg.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring