Beantwoord

Geen versienummer bij download naar pdf in bestandsnaam

  • 12 December 2022
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Badge +3

Sommige documenten die in Zenya staan, moeten extern gedeeld worden . 
Er zijn vele manieren om extern te delen, maar de gebruikelijke manier bij ons is om er een PDF van te maken via de toolbar 

Dan wordt het document standaard opgeslagen met de naam <document titel> (versie x),pdf en kan het bv via mail gedeeld worden 

Is het mogelijk om dat zonder versie nummer te krijgen ?

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 15 December 2022, 14:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Mariska,

Allereerst vinden we het belangrijk dat de versie genoemd wordt in de bestandsnaam - zo kun je als medewerker snel zien of een opgeslagen document een verouderde versie is voordat je het doorstuurt (of zelf gebruikt).
Tegelijk kun je die versie aanduiding weghalen uit de bestandsnaam - als je op de diskette klikt, dan krijg je in de regel het volgende dialoogvenster:

Je kunt de bestandsnaam daar al meteen wijzigen, zie het groene kader: kwestie van de cursor erin zetten met de muis en dan stukken tekst weghalen of juist toevoegen.

Ik ben echter benieuwd: gaat dit om documenten die regelmatig gedeeld worden met externen?
Zo ja, dan raad ik je aan te onderzoeken of een webshare beter past, zie Hoe deel ik (een set) documenten met externen? | Infoland Community
Het voordeel is dan dat je alleen de webshare link naar een document hoeft door te sturen - de ontvanger opent dan in principe de meest actuele versie van het bestand (een webshare wordt 1x in de 24 uur bijgewerkt, dus je loopt dan hooguit een dag achter).
Zo'n webshare link kun je eindeloos inzetten:

  • Doorsturen per mail
  • Publiceren op je internet website
  • Toevoegen als link in een online formulier
  • etc.
Badge +3

Chaim

dank voor je reactie. 
Het idee van Webshare geeft wat rode vlekken in de nek van onze communicatie dame- want dat is niet in onze huisstijl

Ik kan prima leven met het handmatig aanpassen van de document naam 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring