Vraag

Grote hoeveelheden hyperlinks naar documenten maken.

  • 7 December 2021
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Een aantal van onze afdelingen willen in december en januari hun jaarlijkse Zenya DOC opruim actie uitvoeren.

Ik krijg daarbij de vraag of er tijd te besparen is bij het maken van hyperlinks naar andere documenten. Dat hebben veel mensen onder de knie, maar het kost toch altijd veel tijd, vooral als het er veel worden.

Nu hebben we een centrale verzameling met ziekenhuis breed geldende richtlijnen, waar je de links van kunt plakken in je document en daarna een hoop links kan gaan verwijderen die niet van toepassing zijn. 300+ links verwijderen blijkt een stuk sneller dan 20 links invoegen.

Maar nu lopen een aantal van onze poliklinieken aan tegen een situatie waar ze een waslijst aan werkinstructies en (vervangen) apparatuur handleidingen willen gaan linken. We hebben het dan over 100 of meer PDF, Word en Excel bijlagen die moeten worden geplaatst in verschillende segmenten van een nieuw interactief document.

Nu moet men keer op keer naar de juiste map navigeren en daar de juiste stukken één voor één selecteren. De oplossing zou natuurlijk zijn om het aantal documenten te reduceren, maar die stap hebben we al uitgevoerd. Als we daar verder in gaan, wordt het weer zoeken binnen de documenten zelf.

Het plaatsen kost de auteur van deze handleidingen al snel 30 seconden per stuk, maar ze geeft aan dat ze na 50 van deze links plaatsen “nog maar weinig werkplezier over heeft”.

Is er geen lijst met hyperlinks te genereren waaruit snel geknipt en geplakt kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken!


1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

@JesseV 

Misschien dat ik je vraag niet goed interpreteer maar ik vermoed dat je het navigeren vanuit het venster “hyperlink maken” bedoeld?

Indien dit zo is geef ik je graag de werkwijze even door die ik gebruik wanneer ik naar éénzelfde document vanuit verschillende  iDoc documenten wens door te verwijzen.

Ik maak de verwijzing 1x aan via “Invoegen hyperlink” en “hyperlink maken”.

 

Zodra deze in het 1ste document is toegevoegd copy/paste ik deze verwijzing naar een Word bestand.

 

 

Nu kan je gewoon in het Word-bestand de Titels met onderliggende verwijzingen via copy/paste in de andere iDoc documenten plaatsen en bespaart dit inderdaad veel tijd doordat je niet telkens weer de acties rond “invoegen hyperlink” moet uitvoeren.

Ik heb dit al vaak toegepast en de verwijzingen blijven mooi behouden op deze wijze.

Mogelijks kan dit je al even verder helpen in afwachting van een oplossing vanuit iDoc/Zenya of andere organisaties ...ik ben dan ook benieuwd naar de reacties gezien ik hier ook al vaak tegenaan gelopen ben en daarom deze werkwijze bedacht heb….

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring