Herinrichten Functiehuis (functieomschrijvingen) in relatie tot de inrichting van het documentbeheer systeem

  • 4 January 2023
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Voor onze organisatie komt er een update voor het functiehuis, Primaire functies binnen de jeugdzorg en gehandicapten zorg. Er wordt gewerkt met generieke functieprofielen. 

Ik wil dit graag opnieuw inrichten in het documentsysteem . Hebben jullie hiervoor tips en adviezen? of voorbeelden hoe jullie het hebben ingericht.

Is het een idee om met een soort van inhoudsopgave te werken en de profielen, als dat überhaupt mogelijk is, ‘onderwater’ te zetten ivm verbetering vindbaarheid?

Alvast bedankt voor jullie reactie

grt. susan kokke


4 reacties

Badge

Lijkt mij handig dit op te nemen in een kaartenbak. Bij bv inwerkdocumenten (cq. Vragenlijst) kun je dan een veld aanmaken functieprofiel. 

Reputatie 2
Badge +5

Wij hebben alle functiebeschrijvingen als los document gepubliceerd. Daarnaast wordt er vanuit elk organogram gelinkt naar de bij de functie behorende beschrijving. 

Hallo @SusanKokke (en anderen),

Er zijn al hele goede opties gegeven, zie ik! En ook doen hierbij de aanwezige onderdelen in Zenya er toe. Heb je hierbij ook al eens gedacht aan Interactieve Documenten?

Met Interactieve Document kun je voorzien in het reduceren van de hoeveel documenten. Ideaal in deze situatie lijkt mij!
Zo zijn er bijv. geen 100 documenten vindbaar, maar is er maar1 vindbaar. D.m.v. diverse ‘knoppen’ kan een gebruiker het functieprofiel aanklikken en dan wordt de info gepresenteerd.

Maar...uiteraard zijn er meerdere wegen naar Rome en kies de weg die voor jou het beste past!

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Kelly de Jong en anderen,

Wij zijn ook bezig om de functiebeschrijvingen op te nemen in het Kwaliteitsportaal. Hierbij is een zoekfunctie wel van belang. Ik heb in de community verschillende oplossingen gezien, maar wij zijn er ook nog niet uit.

Ik ben nu inderdaad in een interactief document bezig. Eerst met functiestraat en dan FWG per functiestraat als scorekaart en bij resultaat de functieomschrijving met link naar document met functiebeschrijvingen. Dus soort inhoudsopgave in een interactief document en verwijzingen gekoppeld aan functie-omschrijving/code naar de functiebeschrijving die als los word document wordt geladen. Dan hoeft het idd ook niet in een verzameling. Alleen het hoofddocument = interactief.

Echter zoeken op FWG is voor de meeste medewerkers niet handig, dus moet op functie-omschrijving. Die hebben wij in tabellen staan en die zou je ook kunnen uploaden in het interactief document. Dit laatste gaan we nu proberen.

Zodra alles is ingericht meld ik me hier weer 😊

Groeet,

Klaas

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring