Vraag

Hoe kan ik de huidige documentbeheerder vervangen door twee andere beheerders?

  • 10 May 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Badge

Geachte,

Graag wil ik twee documentbeheerders toevoegen die dezelfde rechten dienen te krijgen als de ‘oude’ documentbeheerder. Hoe kan ik dat doen?

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Kylie Van der Hoeven 

Allereerst: hartelijk welkom op de Infoland Community!

Als het account van de genoemde collega nog bestaat in Zenya, dan is dit een goede werkwijze:

  • Log in met het Zenya Administrator account
  • Ga naar Applicatiebeheer > Gebruikers en gebruikersgroepen: Gebruikers en zoek het account van de oud-collega op in het gebruikersbeheer en ga de groepslidmaatschappen van deze gebruiker na
  • Voeg de 2 genoemde accounts toe aan die gebruikersgroep - als dat een groene, gesynchroniseerde groep is, dan dient uw IT afdeling die actie uit te voeren
  • Ga naar het documentbeheer en voer een zoekactie uit van het type "Documentbeheerder = [naam oud-collega]”, zie "Mapoverstijgende totaaloverzichten samenstellen” in Overzicht houden op documenten in het beheer voor meer info
  • Wijzig vervolgens de rol van documentbeheerder van alle documenten in het mapoverstijgende overzicht. Als dit voor alle documenten is geslaagd, dan bent u naar mijn verwachting klaar.
    Mocht dit niet lukken voor alle documenten, noteer dan de documenten/mappen waarvoor dit niet lukt - voor die documenten geldt dat er dan op persoonlijke titel rechten zijn toegekend aan uw oud-collega
  • Ga naar de betreffende map in het documentbeheer en klik via de eigenschappen van de map naar het overzicht van Rechten. Wijzig de rechten en stel uw nieuwe collega's in op dezelfde rol(len) als uw oud-collega
  • Wijzig aansluitend nogmaals de rol van documentbeheerder voor uw documenten

Kunt u met deze aanwijzingen de gevraagde instellingen doorvoeren?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring