Beantwoord

Hoe kan ik zoeken in documenten die getoond worden via de Office online viewer?

  • 22 June 2023
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

Vanwege een probleem met hyperlinks in als PDF getoonde Excelfiles zijn we heel recent overgegaan van Tonen als PDF naar Tonen in Office online viewer binnen Zenya. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik kan zoeken in documenten die in de Office online viewer worden getoond; met Ctrl+F wordt er alleen gezocht in de titel en niet in de inhoud. Wie heeft er tips?

 

icon

Antwoord op het topic e.franssen 6 July 2023, 14:48

Bekijk origineel

5 reacties

Badge

De gebruikers vinden het lastig dat de documenten niet doorzoekbaar zijn met <CTRL> F  als de word documenten worden getoond in de docviewer. Bij het uitschakelen van de optie docviewer in de instellingen zijn de word-documenten doorzoekbaar, daar zij in PDF formaat worden getoond, maar de excel lijsten kunnen alleen worden gedownload (bij instelling gebruik docviewer worden ze wel netjes getoond).

Bij het omzetten naar een vrij web document zijn de documenten altijd doorzoekbaar, maar momenteel is het grootste deel  van de documenten nog in word.

Is er een combinatie van instellingen, zodat wij alle documenten doorzoekbaar aan de medewerkers kunnen aanbieden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Karen van Vliet en @h.vankleef,

Het klopt inderdaad dat CTRL + F niet werkt binnen de Office Online viewer bij de documenten, dit is een beperking van deze viewer.
Wat wel een mogelijkheid is, is het volgende:
Klik bij het document rechtsonderin op "Full screen”
 


 Vervolgens klik je rechtsbovenin op de drie puntjes en klikt op zoeken:
 

Een zoekvenster van Word zal aan de linkerkant naar voren komen:
 

@h.vankleef,

Een combinatie tussen de PDF-viewer en Office online viewer is niet mogelijk.

Het is de PDF-viewer of de Office online viewer.

Echter, als alleen de Excel documenten niet als PDF worden getoond in het portaal, vraag ik me af of de optie "PDF tonen aan lezers” aan staat voor deze document, kun je dat nagaan?
 

Reputatie 1
Badge +4

Bedankt voor de tip met betrekking tot het zoeken; die werkt prima!

@e.franssen  Deze tip werkt voor medewerkers die ook documentbeheerder zijn. Voor algemene gebruikers komt in beeld:  Toegang geweigerd.

Kan dit liggen aan een bepaalde instelling?

Reputatie 5
Badge +5

@JolandeRutte 
Ik kan dit niet naspelen op de volgende manier:

  • Ga naar een Portaal
  • Klik op "Raadplegen”
  • Open een Word document
  • Pas de stappen die @e.franssen heeft beschreven toe

Kun je nagaan of dit stappenplan werkt?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring