Vraag

Hoe kun je de controle van een document delegeren aan een nieuwe persoon ?

  • 10 March 2022
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Sinds Zenya of misschien eerder  zijn de mogelijkheden van document controle sterk verbeterd

Zoals het door de controleur zelf aan te geven akkoord (met nieuwe controledatum), het aangeven dat het document moet worden aangepast en zelfs het uitnodigen van (nieuwe) schrijvers.

 

Dat laatste mis ik helaas bij de functie “delegeren van controle”

Daar krijgt de aangeschreven controleur alleen de keuze uit de schrijversgroep en autorisator

Hier zou bij ons ook de keuze voor een andere persoon zeer gewenst zijn.

Onze organisatie is de laatste tijd zodanig in verandering (ook qua personeel) dat dit vaak wijzigt en dus een andere “betrokken” persoon gekozen moet kunnen worden

Nu moet de documentbeheerder via een andere weg (email) gevraagd worden om de schrijver te wijzigen of andere toe te voegen

 

 

 


6 reacties

Hallo @janssh,

Er zijn bepaalde rechten nodig om een document te kunnen controleren. Daarom is het enkel mogelijk om de documentcontrole te delegeren naar schrijvers of beoordelaars/autorisator.
Als de documentbeheerder de documentcontrole naar een nieuwe gebruiker wil delegeren dan zal de documentbeheerder deze gebruiker eerst als schrijver bij het document toe moeten voegen.

 

Reputatie 1
Badge +1

Als de documentbeheerder een van de schrijvers vraagt om te controleren en deze reageert dat het document moet worden aangepast kan de “controleur”  hier wel een “andere” schrijver aanwijzen.

Deze wordt dan toegevoegd aan de lijst van schrijvers, als ik het goed heb

Ik zie geen wezenlijk verschil in de rechten 

Hoi @janssh,

Je zou de controletaak moeten kunnen delegeren naar schrijvers of beoordelaars/autorisator. Wanneer dat nog niet lukt, kun je dan contact opnemen met de servicedesk? Zij kunnen het dan verder onderzoeken.

Reputatie 1
Badge +1

Ik vrees dat we langs elkaar heen praten. 

Ik zal binnenkort met een van de consultants van Infoland contact opnemen om mijn wens toe te lichten

Badge

Wij lopen hier ook tegenaan in onze organisatie.

Door wijzigingen in personeel en functies, is de persoon uit de schrijversgroep of de toenmalige beoordelaar niet altijd de juiste persoon voor de documentcontrole. De uitgenodigde controleur wil dit dan graag aangeven door óf de taak naar de juiste persoon te delegeren óf de taak terug bij de documentbeheer neer te leggen zodat die de juiste persoon kan uitnodigen. De optie voor de controleur “Document moet aangepast worden door documentbeheerder” is in deze situatie niet geschikt.

Naar mijn mening zou iedereen documenten moeten kunnen controleren. Een schrijver beoordeeld de toegewezen conceptversie ook of er aanpassing nodig is. Het verschil is dat deze het de wijziging meteen kan aanpassen en de controleur niet.

Een tussentijdse oplossing zie ik in het toekennen van de controle-rechten voor de documentbeheerder van het betreffende document. Zodat de controleur altijd de optie heeft om de taak terug te geven aan de documentbeheerder. Dmv het plaatsen van een opmerking kan dan een instructie meegegeven worden.

Het delegeren kan nu enkel naar beoordelaars en schrijvers. Je zou een idee kunnen toevoegen voor de gevraagde extra mogelijkheden?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring