Beantwoord

Hoe maak je rapportage over documenten afhankelijk van de afdeling van een medewerker?

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Is het mogelijk om een rapport te maken, die voor een medewerker alleen de resultaten van de eigen afdeling laat zien?

Bv. welke documenten moeten binnenkort worden gecheckt?

Ik wil niet dat ze de resultaten achteraf moeten filteren via kolommen, maar de resultaten vooraf laten bepalen door de afdeling waar de medewerker die het rapport opvraagt werkt.

icon

Antwoord op het topic Khar-Cheong 12 September 2022, 14:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dat ligt allemaal aan jouw inrichting van documentstructuur. 

Heb je de documenten al per map/per afdeling ingericht? Werk je met velden die de afdeling weergeven?

bv: Zo ziet ons structuur eruit. Ik kan per afdeling alle documenten eruit halen. In de rapportage en kies ik voor kolom/veld “te controleren voor”. 

 

Rapport velden/kolommen:

Filterregels instellen (heb gekozen voor map/afdeling) en de rapportlezers kiezen (iedereen van Active_Directory).

 

Excel:

 

Uiteindelijk heb ik dus 1 rapport aangemaakt en laat ik de gebruiker zelf de map(afdeling) kiezen. De gebruiker hoeft alleen 1 kolom te filteren op A-Z en dat is kolom “te controleren voor”.

 

Je kan ook Map/Afdeling vooraf invullen maar dan moet je voor elke map/afdeling een rapport aanmaken. In bovenstaande voorbeeld zou dat betekenen dat ik al 10+ rapporten moet maken en vervolgens moet je per rapport of rapportmap de rechten goed instellen (rapportlezers). Dit is redelijk veel beheer.

Je kunt dit inderdaad oplossen door een filterregel te maken die je laat invullen bij het uitvoeren van het rapport, zoals @Khar-Cheong uitlegt.
Zie ook:
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring