Skip to main content

Wij hebben zojuist bij onze documenten bij het veld Gebruik schrijvers groep voor het 'Auteurs' 'Ja’ aangevinkt. Echter, ik begrijp niet helemaal hoe dit werkt, want ik zie toch bij documenten dat dit vinkje niet aanstaat of toch als we de schrijversgroep vullen dat deze niet automatisch wordt overgenomen in auteurs. Wordt dit niet doorgevoerd op al bestaande documenten?

Hi ​@Mila,

De werking van het auteurs veld wordt in het volgend topic toegelicht:

Hoi ​@Erik F , toch geeft dit niet helemaal antwoord op mijn vraag. Ik zou namelijk verwachten dat bij het aanzetten van dit vinkje op de bovenliggende map, dat dit ook aanstaat bij de onderliggende documenten maar dat lijkt niet het geval?

Beste ​@Mila ,

Op het moment dat je een wijziging aanbrengt op de map, dan gelden deze instellingen voor alle nieuwe documenten die in deze map worden geplaatst.

Wijzigingen in de map eigenschappen worden niet met terugwerkende kracht ingesteld op de reeds bestaande documenten in de map.

Hoi ​@Marjolein vd Wijst , dank voor je antwoord, dan is me dat duidelijk. Dus dit werkt dan ook niet bij revisies? Echt alleen bij versies 1?

Hallo ​@Mila ,

Dat klopt inderdaad. Ik heb het nagespeeld in onze testomgeving: Als je een nieuw concept maakt van een document dat al in deze map stond, worden de nieuwe map eigenschappen niet overgenomen.

Hoi ​@Marjolein vd Wijst , duidelijk, maar wel jammer, op deze manier heb je niet echt veel aan het later instellen van deze functie. Dat het niet gewijzigd wordt bij bestaande documenten begrijp ik nog wel, maar dat het niet werkt bij het aanmaken van een nieuw concept is jammer. Het zou handig zijn als dit hetzelfde zou werken als bv nieuwe beoordelingssjabloon instellen (wordt dan ingesteld bij nieuwe documenten en bij nieuwe concepten).

Reageer