Vraag

Hotspot in interactieve documenten instellen als link

  • 25 August 2021
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Badge

Is er een mogelijkheid om de hotspot, in een afbeelding, in te stellen als link naar een deel van het interactieve document?


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@ivermeir kijk eens naar dit topic Bladwijzer in interactieve documenten | Infoland Community 

lijkt me in de lijn van uw vraag te liggen.

Hoi @ivermeir,

Zoals Els aangeeft, kun je gebruik maken van bladwijzers in een interactief document. Het is nogniet mogelijk om via een hotspot direct naar een ander deel van een document te gaan.

Wellicht zou je ook nog iets kunnen doen met uitklappanelen of keuzeknoppen om bepaalde inhoud (onder voorwaarden) te tonen.

Badge

Die functie zou ik ook graag zien @ivermeir . Nu inderdaad niet mogelijk, maar misschien in de toekomst? :fingers_crossed:

Badge +1

Ik zou graag nog iets willen toevoegen aan deze vraag:

Is het ook mogelijk om een Hotspot een nummer te geven. Als je meerdere hotspots plaatst in 1 afbeelding ( bijvoorbeeld bij een afbeelding in een handleiding) dan is het handig om ze te kunnen nummeren zodat je gelijk op die manier een volgorde van handelen kan aangeven voor de lezer.

Reputatie 6

Bedankt voor alle feedback!

Het doet ons goed om te zien dat de interactieve documenten steeds breder worden ingezet. Tegelijk zien we daarmee het aantal wensen voor doorontwikkeling ervan toenemen. We waarderen alle betrokkenheid en goede ideeën. Dit geeft een goed beeld van de onderdelen waarop verbetering mogelijk is.


Een beperkt aantal verbeteringen zou als kleine, losse optimalisatie kunnen worden opgepakt. Maar de meeste verbeteringen, vragen meer tijd en kunnen beter in samenhang worden ontwikkeld, als groter thema. Dit stelt ons in staat om een grotere verbeterslag te maken met meer waarde voor jou en andere gebruikers.


Op dit moment bekijken we welke thema's de aankomende periode op onze Zenya brede roadmap moeten komen. We zoeken hierbij de juiste balans tussen klantwaarde, relevantie, urgentie, haalbaarheid. We verwachten hier in de loop van november keuzes in te maken en zullen vanaf dan  aangeven welke ontwikkelingen te verwachten zijn wat betreft de interactieve documenten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring