Skip to main content
Beantwoord

Hulp gevraagd bij tonen inhoud bij gebruik keuzeknop binnen interactief document,

  • 20 June 2024
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

We hebben binnen een interactief document een keuzeknop met 2 keuzes toegevoegd.

Als we de eerste optie aanklikken dan komt direct de juiste inhoud in beeld. Als we de tweede optie aanklikken dan komt er eerst een paginascheidingsteken. 

Onze voorkeur heeft dat ook bij de 2e optie direct de betreffende inhoud te voorschijn komt.

Heeft iemand hier ervaring mee cq een oplossing voor?

Alvast dank voor het meedenken,

 

Mvg Anita

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Anita Wolters 

Normaal gezien krijg je bij de 2de keuzeknop (en volgende) ook gewoon dadelijk de bijhorende info zonder paginascheidingsteken.  Ik vermoed dat je toch ergens in de opbouw van het document deze paginascheiding hebt ingevoegd??  Bij ons werkt het in ieder geval zo altijd

Ik heb even geprobeerd uw vraag na te bootsen met een afbeelding.

Zoals ik de documenten heb opgebouwd (afbeelding 1 & 1 bis).

Tussen keuze 1 en keuze 2 komt er bij mijn test enkel een paginascheiding wanneer je op keuzeknop 2 klikt indien je deze ook hebt staan in het linkervak bij bij de opbouw van het document. (afbeelding 2).  Deze moet je dan verwijderen of verplaatsen.

Afbeelding 1

Afbeelding 1 bis

Afbeelding 2 met paginascheiding

Maar misschien is er een andere reden …. wou dit alvast even doorgeven.

Badge +1

Dag Els,

Dank je wel voor je tip, het lijkt nu goed te werken. 

Ik ervaar nog al eens verschil in het ‘voorbeeld’ resultaat. 

Het voorbeeld in de “Bewerken en publiceren modus” functioneert dan anders dan in “Weergave” en “Beoordelings” modes. Herken je dit? 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

@Anita Wolters 

Hallo Anita, dat is me nog niet echt opgevallen.

Waar je wel moet op letten dat wanneer je wijzigingen hebt aangebracht je goed in de gaten houdt dat deze eerst  “opgeslagen” zijn vooraleer je op voorbeeld klikt.

In het begin ben ik soms ook te snel geweest en bij veel wijzigingen in ontwerpfase kan het zijn dat dan nog niet alles bewaard werd.  Gezien je bij interactieve documenten geen “opslaan” knop hebt kan dat al eens het probleem zijn … dit heb ik ondertussen wel geleerd :)….

 

Reageer