Beantwoord

Hyperlink maken naar tekst in een ander document

  • 2 December 2021
  • 4 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Ik zou graag binnen een document willen verspringen naar tekst in een ander document. Ik heb die optie nog niet gevonden. Ook niet verspringen binnen het eigen document trouwens.

De enige optie die ik zie is kiezen van een paragraaf van een ander document, waarbij de paragraaf dan INHOUD heet bij ons. Maar ik zie geen optie om binnen de inhoud nog verder te kunnen kiezen naar een specifiek hoofdstuk bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?

Groeten Sophie van Manen

icon

Antwoord op het topic Els Lowette 2 December 2021, 15:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Sophie van Manen 

Beste Sophie

Je kan dit doen door de tekst in het document waarnaar je wil verwijzen (verspringen) zowel in te markeren als bladwijzer. 

Tabblad invoegen - Bladwijzer

Nadien kan je vanuit ieder document hiernaar een hyperlink leggen.  Deze mogelijkheid verschijnt dan extra in het “Hyperlink maken” scherm wanneer je een hyperlink aanmaakt.

 

Eigen document
Naar een ander document - je kan nu hier ook kiezen voor bladwijzer

Hopelijk kan je hiermee verder aan de slag.

Reputatie 2
Badge +4

@Els Lowette 

Dank voor de tip! die optie kende ik niet.
Je andere tip moet ik nog even op me in laten werken. Wij hebben daar andere informatie staan nu.

Groeten Sophie

Reputatie 5
Badge +6

@Sophie van Manen 

Ik vermoed dat je bedoeld dat de mogelijkheid bij jou (nog) niet verschijnt om te verwijzen naar een bladwijzer in een document.

Het is inderdaad zo dat je dit enkel te zien krijgt wanneer er een bladwijzer in het document is opgenomen.  Dus eerst je bladwijzers leggen en dan pas zal je deze mogelijkheid kunnen kiezen bij aanmaak van een hyperlink.

 

 Mogelijks is dit waar je nog tegenaan loopt ...

Reputatie 2
Badge +4

@Els Lowette 

Hallo Els,

met jouw uitleg lukt het goed. Wat ik me nog wel afvraag, is of je nog tips hebt over de naam van de bladwijzers. Het leek mij handig om de bladwijzer te vernoemen naar de paragraaf, maar kennelijk kan je geen leestekens gebruiken of spaties. Hoe doe jij dat?

In jouw voorbeeld staat link1, maar hoe weet je dan naar welke bladwijzer je moet verwijzen?

Hoor graag!

Sophie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring