Beantwoord

Hyperlink naar Zenya document in een Excel bestand maken

  • 21 February 2023
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Hoe maak ik een Hyperlink naar Zenya document in een Excel bestand?

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 21 June 2023, 16:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Erwin Dijkhuizen 

Allereerst: welkom op de Infoland Community!

Ik vermoed dat Word- en Excel documenten schrijven en bewerken in Zenya | Infoland Community het antwoord bevat - kun je dat bevestigen?

Voor Excel documenten is het belangrijk om te weten dat je alleen hyperlinks op een cel kunt toevoegen, niet op een stukje tekst in een cel.

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Chaim,

 

Bedankt voor je reactie.

Met jouw verwijzing ben ik niet geholpen. Dat gaat namelijk over het bewerken van Excel bestanden die in Zenya staan. 

Ik wil graag weten hoe ik in een Excel bestand, niet in Zenya staand, een link kan maken die verwijst naar een document dat wel in Zenya staat.

 

Groeten Erwin Dijkhuizen

Beste Erwin,

Dat kun je doen via ‘Hyperlink maken'. In het hamburgermenu vind je deze optie onder ‘Mijn modules', wanneer de optie niet direct zichtbaar is dien je eerst nog op ‘Alle modules’ te klikken. Je kunt dan een hyperlink maken naar een document, die hyperlink wordt op je klembord geplaatst en kun je in het Excel document gebruiken.

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Inge,

Dank voor je reactie en uitleg. Ik heb het getest met iemand die in Zenya nauwelijks rechten heeft en het werkte. Heel fijn.

Groeten Erwin

 

Badge +1

ik kan alle stappen doen en de link vanuit Zenya in een excel bestand plaatsen maar kan de link vervolgens niet aanklikken. Het werkt niet. wat doe ik fout? 

Badge +1

zo ziet het er uit in Excel...

Reputatie 5
Badge +6

@Yvonne 

De cursor achter je hyperlink tekst zetten en op enter drukken, dan verspringt het van zwarte tekstregel naar een blauwe (hyperlink).

 

Na enter:

 

Reputatie 5
Badge +5

@Yvonne 

Zo te zien plak je de link rechtstreeks in een cel.

Het is vaak gebruiksvriendelijker om een tekst in een cel te typen, de cel vervolgens te selecteren en dan de hyperlink op de cel toe te voegen.
Het resultaat is dan een leesbare tekst (zoals de titel van het document waar je naar verwijst) met een link waar je als gebruiker op kunt klikken.

De exacte stappen zijn afhankelijk van je uitgangspositie:

  • Als je je Excel bewerkt vanuit Zenya zelf, dan doe je dit met de "Hyperlink invoegen”-knop in de Zenya Ribbon
  • Als je dit doet via een link die je hebt aangemaakt met de "Hyperlink maken”-optie, dan doe je dat via het invoegen van een verwijzing via Excel zelf
Badge +1

Dank, dit was zeer handige feedback! 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring