Vraag

Hyperlinks openen niet correct op iPad

  • 14 September 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Herhaaldelijk krijg ik als applicatiebeheerder de opmerking dat linkjes niet (of niet correct) openen op een ipad. Na instructie m.b.t. aanpassing instellingen lukt het vervolgens wel, maar het zou mooierzijn als het probleem voorkomen kan worden. 

Vanuit onze ICT-afdeling daarom de volgende vraag: zouden de hyperlinks zo kunnen worden gemaakt dat het meldformulier of document gewoon in de pagina opent en dus niet in een pop-up?


3 reacties

Reputatie 6

Hoi @Heidi Op het Veld,

Ik denk dat dit zeker bij meldformulieren niet wenselijk is. Je navigeert dan weg van een formulier waar je potentieel al dingen hebt ingevuld. Dus vooralsnog denk ik niet dat we dit aan gaan passen naar standaard gedrag.

Reputatie 2
Badge +4

Dank voor je reactie, Koen.

Het probleem doet zich met name voor bij de documenten. Op mobiele devices opent een document, maar is soms enkel de eerste pagina zichtbaar. Daarnaast werken in documenten opgenomen linkjes vaak niet correct. Als je erop klikt, kom je weer terug in het brondocument. 

Door aanpassing van de instellingen is dit dus te verhelpen, maar omdat dat niet centraal in te regelen is, blijft de melding vanuit gebruikers steeds terugkomen. 

Reputatie 6

Persoonlijk vind ik dat het openen in een nieuwe tab/openen op de huidige pagina geen algemeen gedrag moet zijn. Het is namelijk erg lastig om te bepalen wat alle gebruikers fijn vinden. Dus ik wil het standaardgedrag eigenlijk niet aanpassen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring