Vraag

Inactieve leden krijgen documenten toegestuurd om te lezen

  • 17 March 2020
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Badge +2

Een medewerker is op een andere afdeling gaan werken binnen Vitens en staat als blauw poppetje in de gebruikers lijst op de AD. Nu is er een document gepubliceerd en krijgt zij de mail binnen voor een leesbevestiging, deze is in de leeslijst inderdaad te zien als licht grijs. Blauwe poppetjes zijn toch automatische inactief, waarom krijgen ze dan nog wel mail dat ze documenten moeten lezen. Kan iemand mij dat uitleggen? Of moet ik handmatig ook iets uitvoeren?


4 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Als een gebruiker een "Blauw Poppetje” heeft is deze gebruiker nog steeds actief. Dit kun je zelf aanpassen door te status van de gebruiker te wijzigen

 

Als een gebruiker inactief is wordt deze weergegeven met een "Grijs poppetje”

 

Badge +2

Oké, ik heb altijd gedacht als blauw poppetje inactief is zodat dit mee synchroniseert in de AD en dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Nu moet je dus zelf nogmaals handmatige deze personen op inactief zetten. Dit is wel bewerkelijker

Reputatie 3
Badge +5

Dat “op inactief zetten” kun je toch doen met behulp van het Actiemandje ??

Reputatie 5
Badge +8

Leesbevestigingen zijn volgens mij documentgebonden en niet afhankelijk van de kleur groen / blauw.

Als zij geen leesbevestiging meer hoeft kun je die weghalen op betreffend doc. !

Of begrijp ik het probleem niet helemaal, aangezien ze ook nog in een AD lijst voorkomt !

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring