Vraag

Kan de breedte van de tekst in de interne editor worden beperkt?

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

In de HTML documenten die met de interne editor worden bewerkt, worden soms lange zinnen gebruikt of meerdere zinnen op 1 regel. Dit leidt er bij de weergave toe dat de tekst niet volledig in beeld is en dat er met de balk geschoven moet worden om de rest van de tekst te zien. Dit wordt als onhandig ervaren.

Is de maximale breedte van de tekst in de editor ergens in te stellen zoals dit ook voor de tabelbreedte mogelijk is? 

Wie heeft er tips?


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Karen van Vliet ,

 

Zou je in dit topic een voorbeeld kunnen delen van wat er misgaat? Bijvoorbeeld door een screenshot of het document te delen. 

Dan wordt het mogelijk duidelijker wat er precies misgaat. 

Reputatie 5
Badge +8

@Karen van Vliet, kan het zijn dat je in het document ook een tabel hebt geplakt? want ik herken je probleem, maar dan alleen als in een document ook een tabel is verwerkt. Dan loopt de tekst van een html-document inderdaad regelmatig uit de pagina en moet je met een balk schuiven om alle tekst te kunnen lezen. Wij hebben dit probleem niet als er geen tabellen in een document zijn verwerkt. 

Grote afbeeldingen kunnen dit probleem ook nog wel eens veroorzaken volgens mij, maar een afbeelding kun je makkelijk verkleinen. Een tabel goed in beeld krijgen en dan geen uitloop van tekst krijgen in je pagina is soms een heel gepriegel en geknutsel. 

Reputatie 1
Badge +4

Beste Berber,

 

Hartelijk dank voor je reactie. Het document bevat een aantal tabellen, waarvan er meerdere groter waren dan de recent afgesproken en in gestelde maximale breedte van 700 pixels. Ik heb de afmetingen van de tabellen handmatig aangepast via de tabeleigenschappen, maar de tekst blijft verder doorlopen dan de tabellen. Is dat ook jouw ervaring?

 

Groeten,

Karen

Reputatie 1
Badge +4

Hierbij een voorbeeld waarbij er gescrold moet worden om de tekst helemaal te kunnen lezen:

 

 

Tijdens het bewerken van de tekst ziet het er zo uit:

Het valt dan dus niet op dat de tekst voor de gebruiker niet meer binnen het scherm valt.

Reputatie 5
Badge +8

Ja, mijn ervaring is dat je de tabel eerst moet verwijderen en dan opnieuw moet toevoegen om het probleem op te lossen. Vooral geplakte tabellen geven dit soort problemen. als je een tabel nieuw maakt in een html-document heb je het probleem waarschijnlijk niet. 

Reputatie 1
Badge +4

Bedankt voor de toelichting! Ik ga deze kennis verspreiden onder de beheerders, dan kunnen zij daar hun voordeel mee doen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring