Vraag

Kan ik een document kopiëren?

  • 12 September 2023
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Hallo,

 

Kan ik een document kopiëren en dan in een andere map zetten?

 

Groeten Erwin


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Erwin Dijkhuizen 

Hallo Erwin, ik weet niet of het dit is waar je naar op zoek bent...

Wanneer je een document aan de gebruiker wil tonen onder verschillende mappen (verzamelingen) kan je dat doen via bv. een metaveld.

In de 1ste verzameling kan je kiezen op basis van map.

In de 2de map (verzameling) kan je dan instellen “documenten op basis van filter” en dan komt het document ook onder die map tevoorschijn.

Je kan perfect in 1 verzamelingen verschillende items onder inhoud combineren.

 

Groetjes

Els

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Els, 

Bedankt voor je reactie.

Het gaat echter niet om tonen aan de voorkant.

Aan de achterkant moeten veel nieuwe documenten gemaakt worden in een nieuwe map. Men wil nu de bestaande documenten als basis daar voor gebruiken. Die willen ze kopiëren en in die nieuwe map zetten als concept en dan later gaan aanpassen.

Dan hoeven ze niet alle nieuwe concepten te gaan maken zeg maar.

Groeten Erwin

 

 

Reputatie 5
Badge +6

@Erwin Dijkhuizen 

Dag Erwin, dan pas ik volgend trucje toe.

Exporteer het bestaande document in uitwisselformaat.

Vanuit mappenstructuur document selecteren en knop “Meer”

 

Vanuit een geopend document onder Tabblad Algemeen

 

Onder de nieuwe map kies je dan voor “Document toevoegen - Document in uitwisselformaat importeren”

Geef een nieuwe naam aan het document.

In de volgende stap krijg je dan de boodschap dat er een nieuwe code voor het document gegenereerd wordt en of er eventueel wijzigingen zijn doorgevoerd.
Op deze manier heb je dus een kopie gemaakt van een bestaand document wat je als volledig nieuw document verder kan bewerken en publiceren.

Hopelijk helpt dit je wat verder!

Mogelijks zijn er nog betere oplossingen….

Groetjes

Els

Reputatie 2
Badge +4

ja die omweg heb ik ook uitgevonden maar het gaat om heel veel documenten en dan vraagt dat veel werk.

Maar als het niets anders is, dan helaas.

bedankt voor het mee denken.in ieder geval.

 

groeten Erwin

Hallo @Erwin Dijkhuizen,

Er is in de huidige software geen knop om documenten makkelijk te kopiëren.
De werkwijze die Els Lowette benoemd is inderdaad een workaround. Als het om veel documenten gaat dan zou je ze in bulk kunnen exporteren (meerdere aanvinken) doch daarna dien je ze één voor één te importeren.

Een andere workaround is een webshare aanmaken en vervolgens deze webshare importeren (gebruiken) in een andere map. Na import dien je de documenten los te koppelen.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Cindy, Zoals ik eerder aangeef heb ik zelf ook de workaround van Els ontdekt en in gebruik genomen. Dus zo blijf ik het nu maar doen.

In ieder geval bedankt voor jouw meedenken.

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Erwin Dijkhuizen 

Ik denk dat het goed is om Cindy's suggestie om de documenten in bulk via een webshare buiten het systeem te plaatsen en ze daarna in bulk in een andere map te plaatsen te testen. Dan is het aantal handelingen per document naar mijn verwachting lager.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat er met de originele documenten gaat gebeuren: komen die te vervallen?

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Chaim,

 

De originele documenten blijven bestaan. Er komt een nieuw röntgen apparaat van andere firma bij. Ze willen dus de documenten van het huidige apparaat als basis gebruiken en dan voor het nieuwe apparaat aanpassen. Dan hoeven ze niet alles helemaal opnieuw te maken.

Wat betreft de bulk, ik ga het bekijken.

 

Groeten Erwin

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring