Vraag

Knop 'bewerken' is er niet voor het schrijven van een PDF-document

  • 17 February 2022
  • 8 reacties
  • 198 Bekeken

Badge +3

Hallo, ik heb een schrijver uitgenodigd om in een document aan de slag te gaan.

Hij krijgt dan onderstaande in het scherm:

Waar is de knop 'bewerken’ gebleven?

De schrijver kan nu niet in het document, waar gaat dit fout?


8 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Ik ben er inmiddels uit waar het 'm in zit: de schrijver moet kiezen voor ‘bewerken in office online’. Dan lukt het wel om erin aan de slag te gaan.

@e.franssen @Inge Kuijpers en @Jeske Boonen: hartelijk dank voor de hulp!

 

Nieuwe vraag: hebben jullie nog advies welk programma het handigst is om een PDF-bestand te bewerken?

Mijn advies: check of er een Word- of Excel brondocument is en plaats deze in Zenya ipv de PDF. PDF documenten bewerken heeft heel veel beperkingen (voor een punt of komma vaak nog wel OK).

Word of Excel geniet bij ons de voorkeur en we proberen PDF's tot een minimum te beperken.

Groet,

Michel Pot
Bernhoven

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Jacobine ,

De bewerkknop is alleen beschikbaar voor HTML, Word, Excel en Proces documenten.
Het bestand wat je nu wilt gaan bewerken is een PDF-bestand, deze dien je te downloaden en vervolgens te bewerken via het juiste programma en vervolgens te uploaden.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Jacobine ,

Zoals in het ticket aangegeven is voor het bewerken van een Excel of Word document via de 'bewerken’ knop de Zenya client nodig in combinatie met een lokaal geïnstalleerde versie van Office.
Als gebruikers een Office 365 E1 abonnement hebben, kunnen ze documenten via ‘bewerken in office online’ het document bewerken.

Wat betreft je vraag over het bewerken van PDF-bestanden, Adobe Acrobat wordt het meest gebruikt om PDF-documenten te bewerken.


 

Zie ook:
 

 

Badge +3

Helaas ben ik er nog niet uit. Als de schrijver op bewerken klikt, krijgt hij deze melding:

De clientchecker werkt helaas niet. Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Jacobine,

Ik zet je vraag door naar de Servicedesk, zij pakken dit verder op!

Badge +3

Ik ben er inmiddels uit waar het 'm in zit: de schrijver moet kiezen voor ‘bewerken in office online’. Dan lukt het wel om erin aan de slag te gaan.

@e.franssen @Inge Kuijpers en @Jeske Boonen: hartelijk dank voor de hulp!

 

Nieuwe vraag: hebben jullie nog advies welk programma het handigst is om een PDF-bestand te bewerken?

Reputatie 3
Badge +4

Antwoord vanuit @Jacobine via applicatiebeheer Cosis: Bewerken via Office online werkt wel

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring