Vraag

Lay-out van opsommingen in HTML document

  • 23 March 2022
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heeft iemand een tip?

Ik heb een document met een eigen sjabloon en als ik daarin een bepaalde lay-out heb gemaakt met inspringen en een tabelletje, dan toont hij deze correct aan de beheerderskant bij het bewerken, en als ik het opgeslagen heb. Als ik dan vanuit de beheerderskant een voorbeeldweergave doe dan komt het ook correct in beeld:

Maar net zie ik dat aan de gebruikerskant deze opmaak niet zichtbaar is.

Kan ik dat aanpassen? In Word zou je met Tabs werken, maar dat werkt hier niet fijn, daarom heb ik de bekwaamheidsniveau's in een klein tabelletje gezet en de rand weggehaald.

Wie kan mij helpen?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dan zou bekwaamheidsniveau geen opsomming moeten zijn. Dat is bij mij voorbeelden in ieder geval niet zo. 

Het is gewoon trial en error. Kijken wat mogelijk is en goed eruit ziet in HTML want zoals je al gemerkt hebt is het gelimiteerd qua opties.

Reputatie 1
Badge +1

@Lagewegw

Je zou dan gebruik moeten maken van inspringing “ongenummerde lijst” in je tabel. Of je moet een extra kolom toevoegen (dit is eigenlijk jouw inspringing/tab).

Tijdens bewerken

tabel 1 heb ik symbool punt toegevoegd en extra kolom ervoor. 

tabel 2 gebruikt gemaakt van inspringen ongenummerde lijst.

 

Achterkant

 

Gebruikerskant

 

Is dit wat je wilt?

Het is in ieder geval zoals ik het graag wil zien.

Maar wat het misschien anders maakt, is dat bij mij de tekst 'bekwaamheidsniveau’ ook al een opsomming is:

Bij eerste heb ik de tabel een tab inspriging gegeven wat ik dus eigenlijk graag zou willen en wat er aan de beheerkant prima uitziet (ook als ik een voorbeeldweergave doe)

De eerste is zonder tab wat ik niet wil, maar wat het systeem wel op die manier laat zien aan de gebruikers kant.

Ik denk dat de optie van jou voor een lege kolom links de beste optie zal zijn. Ik blijf het vreemd vinden dat het er aan de beheerkant wel goed uitziet (ook als je voorbeeldweergave doet).

 

Reputatie 5
Badge +6

@Lagewegw 

Je zou dan gebruik moeten maken van inspringing “ongenummerde lijst” in je tabel. Of je moet een extra kolom toevoegen (dit is eigenlijk jouw inspringing/tab).

Tijdens bewerken

tabel 1 heb ik symbool punt toegevoegd en extra kolom ervoor. 

tabel 2 gebruikt gemaakt van inspringen ongenummerde lijst.

 

Achterkant

 

Gebruikerskant

 

Is dit wat je wilt?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring