Skip to main content
Beantwoord

Lettergrootte van "standaard tekst"-opmaak in HTML documenten wijzigen

• February 26, 2026
  • 3 reacties
  • 8 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb even gezocht, maar ik vond dit idee nog niet terug, dus bij deze. De lettergrootte van HTML-documenten is relatief klein ten opzichte van de interface van Zenya. Je kunt natuurlijk wel inzoomen, maar dan wordt een relatief groot gedeelte van het scherm opgevuld door de interface, omdat die mee-zoomt.

Is het mogelijk om een knop toe te voegen om, onafhankelijk van de browser-zoom, de lettergrootte van (HTML)-documenten aan te passen? 

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Hoi ​@P.Hulshof 

Mijns inziens is dit reeds mogelijk:

• Meld je aan met een beheeraccount
  • Ga naar Applicatiebeheer > Documenten: Stijlen
  • Klik op de Standaardstijl en vervolgens op Wijzigen: je kunt hier zowel het lettertype als de puntgrootte wijzigen

Is dit een goede oplossing?

3 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • February 27, 2026

Hoi ​@P.Hulshof 

Mijns inziens is dit reeds mogelijk:

• Meld je aan met een beheeraccount
  • Ga naar Applicatiebeheer > Documenten: Stijlen
  • Klik op de Standaardstijl en vervolgens op Wijzigen: je kunt hier zowel het lettertype als de puntgrootte wijzigen

Is dit een goede oplossing?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Reiziger
  • February 27, 2026

Beste Chaim,

Dankjewel voor de tip. Deze had ik ondertussen inderdaad ook gevonden. Dit helpt zeker! Ik heb op deze manier de inconsistentie opgelost met de rest van de interface, maar ik heb nu nog steeds een gebruiker die graag zou willen kunnen zoomen met gebruik van de interface. Dit lijkt mij ook een mooie feature, maar is zeker geen must.

Groet,

Peter

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Beste Chaim,

Dankjewel voor de tip. Deze had ik ondertussen inderdaad ook gevonden. Dit helpt zeker! Ik heb op deze manier de inconsistentie opgelost met de rest van de interface, maar ik heb nu nog steeds een gebruiker die graag zou willen kunnen zoomen met gebruik van de interface. Dit lijkt mij ook een mooie feature, maar is zeker geen must.

Groet,

Peter

Blij te horen dat de impact van de gestelde situatie aanzienlijk verminderd is met de wijziging van jullie HTML lettergrootte!

Voor specifieke situaties attendeer ik je op deze mogelijkheden