Beantwoord

Linken binnen een interactief document

  • 28 June 2022
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Is het ook mogelijk om binnen een groot document (met allerlei paden en mogelijkheden) te linken naar specifieke plekken in het document (tekstblokken mn)?

Dank Els

icon

Antwoord op het topic e.franssen 1 July 2022, 12:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Els Flipse,

Als je een tekstblok hebt met tekst met 'Kop 1’ dan is dat een bladwijzer. Je kunt vervolgens een hyperlink maken naar deze bladwijzer, de voorwaarde is wel dat het geen verwijzing is naar een kop die verborgen is achter een keuzeknop of uitklappaneel. Je kunt immers niet scrollen naar iets wat niet getoond wordt.
Daarnaast bestaat er de wens om niet alleen bladwijzers naar koppen 1 te kunnen maken, maar ook naar kop 2. Dat idee staat op de backlog om gerealiseerd te worden. 

 

@e.franssen zoals jij het beschrijft hebben wij ook hyperlinks binnen een interactief document aangemaakt. Dus hyperlinks naar bladwijzers (kop 1) op andere plekken binnen het interactieve document. Deze versie is gepubliceerd. Nu hebben wij in versie 2 (concept) nieuwe tekstblokken aangemaakt met koppen 1. Het lukt ons niet in dit concept weer hyperlinks aan te maken naar de nieuwe bladwijzers, omdat we alleen kunnen verwijzen naar de aangemaakte bladwijzers in het gepubliceerde document. Is de enige oplossing om de hyperlinks dan pas aan te maken als de nieuwe versie is gepubliceerd of zie ik dit fout?

 

Dit probleem is bij ons bekend als bug met nummer 67137. Via Mijn Infoland kun je aangeven dat je ook last van deze bug hebt.

Reputatie 3
Badge +7

@e.franssen zoals jij het beschrijft hebben wij ook hyperlinks binnen een interactief document aangemaakt. Dus hyperlinks naar bladwijzers (kop 1) op andere plekken binnen het interactieve document. Deze versie is gepubliceerd. Nu hebben wij in versie 2 (concept) nieuwe tekstblokken aangemaakt met koppen 1. Het lukt ons niet in dit concept weer hyperlinks aan te maken naar de nieuwe bladwijzers, omdat we alleen kunnen verwijzen naar de aangemaakte bladwijzers in het gepubliceerde document. Is de enige oplossing om de hyperlinks dan pas aan te maken als de nieuwe versie is gepubliceerd of zie ik dit fout?

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Mila,

Ik zal je melding doorsturen naar de Servicedesk, dit lijkt mij namelijk een bug.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring