Vraag

Mijn taken: veel heen en weer schuiven met de muis over het scherm

  • 25 July 2023
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Badge +1

Dag allen,

 

Wij hebben sinds enkele weken Zenya. FIjn, want de opmaak is een stuk prettiger, behalve: als ik naar mijn taken ga via het alarmknopje rechtsbovenaan, moet ik vervolgens naar links met de muis om naar meldingen te gaan en weer naar rechts om een document te openen. Ik merk dus dat ik veel meer muisbeweging moet maken. Is het niet veel praktischer om het tabblad menu met taken/meldingen onder het alarmknopje te laten uitkomen? Of heeft iemand tips hiervoor?

 

Groet,

Dana Kamsteeg

Het Oogziekenhuis Rotterdam


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @danakamsteeg 

Zodra je klikt op het "Belletje” kom je uit op je takenlijst.
Aan de linkerkant zijn de filter mogelijkheden en aan de rechter kant een knop om naar die taak te gaan, echter is het ook mogelijk om op de titel van die taak te klikken zodat je daar uitkomt.
Ben je daarmee geholpen?

Badge +1

Hi @danakamsteeg 

Zodra je klikt op het "Belletje” kom je uit op je takenlijst.
Aan de linkerkant zijn de filter mogelijkheden en aan de rechter kant een knop om naar die taak te gaan, echter is het ook mogelijk om op de titel van die taak te klikken zodat je daar uitkomt.
Ben je daarmee geholpen?

Hi, dat is dan juist waar ik tegenaan loop! Ik ben de hele tijd de muis van links naar rechts aan het verschuiven en dat vindt mijn pols niet zo leuk! Daarom dacht ik zelf: waarom staat het keuze menu taken/meldingen niet onder het belletje, zodat je alles aan de rechterzijde van het scherm kunt blijven doen.

Hallo @danakamsteeg 

Omdat de meeste mensen van links georiënteerd zijn bij het lezen op schermen, staat het filter menu aan de linkerkant.

Als je eenmaal je takenlijst open hebt en vanuit daar werkt dan zou je telkens na het afhandelen van een taak terug in het takenscherm moeten komen.

De weg van de filterlijst naar het klikken op de titel van een taak is niet zo lang.

Mocht je dit toch graag anders zien dan kun je er een idee voor toevoegen. Mogelijk delen meer klanten jouw mening.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring