Skip to main content
Enkele doelgroepen binnen onze organisatie wensen een set van interessante documenten aan te bieden voor nieuwe medewerkers. Deze lijst van favoriete items (Hyperlinks) binnen iProva dient als basis om mee te starten. De gebruiker mag deze beheren naar wens.



Een kort onderzoek geeft aan dat er geen mogelijkheid is om een set van favorieten te delen met anderen.



Is het daarom mogelijk (en mag dit) om via een SQL-query de nodige favorieten te verzamelen (SELECT) van een gebruiker en deze set te gebruiken voor een andere gebruiker (INSERT)? Uiteraard met aanpassing van het Userid.



code:
use iProva_Core_1

select *
from core.tbdFavorite
where fldUserID = ''
order by fldOrder
Wellicht ook op te lossen met een verzameling introductiedocumenten?



Wij hebben op dit moment een classificatieveld (multiselectlijst) 'tags', waarin o.a. het onderwerp 'Introductie' is opgenomen. Indien documenten handig zijn voor nieuwe medewerkers, krijgen ze deze tag. De verzameling Introductie is beschikbaar voor alle medewerkers, en daarmee kunnen ze dus een set met intro informatie eenvoudig verkrijgen.



Zelfde aanpak hanteren we overigens ook bij andere type documentensets (denk aan methodieken, formulierensets etc.)



Gr. Thomas
We zien het meer als een set van interessante documenten voor een bepaalde groep gebruikers, zichtbaar vanop het startscherm.



Jouw idee klinkt zeer aantrekkelijk enkel kunnen we dit direct zichtbaar maken voor het aantal sets van interessante documenten. We hebben een vaste verzamelingsstructuur waar het implementeren van dergelijke sets via verzamelingen niet direct comfortabel te bereiken is voor onze gebruikers.
Je kunt ook een document inwerkprogramma maken en daar links naar de relevante documenten plaatsen. Je kunt dit algemeen voor alle medewerkers doen of specifiek per doelgroep of werkplek. Voordeel is dat het document dan ook goed onderhouden wordt vanwege de controlecyclus.

Je kunt document eventueel via 'direct naar' in het de startportaal beschikbaar maken.
Hoi @Thomas Van de Wygaert,



Heb je al nagedacht over het gebruik van het ''Belangrijke documenten paneel'' van je portaal? Op dit paneel kun je maximaal vijf hyperlinks plaatsen die naar belangrijke of dus interessante documenten linken.



Dit blok is in te stellen per portaal en zichtbaar vanaf het startscherm. Instellen doe je in het applicatiebeheer - portalen - tabblad eigenschappen.




@Dennis Langenhuijsen precies wat ik bedoelde, bij ons heet het 'direct naar' , mooi uitgelegd via de screenshots zo.
@Dennis Langenhuijsen leuk uitgelegd idee! Dit nemen we zeker mee in onze evaluatie om meerdere portalen aan te bieden.

Reageer