@Charissa6889, we snappen je punt. Echter vragen wij ons wel af hoe vaak dit plaatsvindt?
@Charissa6889, we snappen je punt. Echter vragen wij ons wel af hoe vaak dit plaatsvindt?
Bij ons bijna wekelijks door wisselingen van medewerkers in huis. Wel benieuwd of jullie hier wellicht andere oplossingen of ideeën voor hebben?
Hoi @Charissa6889,
Je zou hiervoor een eigen veld ‘Notitie voor aanpassen’ of iets dergelijks kunnen maken. Vervolgens kun je in de lijst van documenten meerdere documenten selecteren en hiervoor de ‘Eigenschappen wijzigen’. Wanneer je dan voor dit veld ‘Notitie’ de eigenschappen gaat wijzigen voor al deze documenten, kun je daar een tekst ‘Vervangen’ bij alle geselecteerde documenten, in die tekst zet je dan de notitie.
Vervolgens kun je via een zoekvraag alle documenten zoeken waarbij dit veld is gevuld. Wanneer de documenten zijn aangepast, kun je het veld weer leeg maken (per document of ook weer voor meerdere documenten tegelijk).
Kun je daar iets mee?
Hoi @Charissa6889,
Je zou hiervoor een eigen veld ‘Notitie voor aanpassen’ of iets dergelijks kunnen maken. Vervolgens kun je in de lijst van documenten meerdere documenten selecteren en hiervoor de ‘Eigenschappen wijzigen’. Wanneer je dan voor dit veld ‘Notitie’ de eigenschappen gaat wijzigen voor al deze documenten, kun je daar een tekst ‘Vervangen’ bij alle geselecteerde documenten, in die tekst zet je dan de notitie.
Vervolgens kun je via een zoekvraag alle documenten zoeken waarbij dit veld is gevuld. Wanneer de documenten zijn aangepast, kun je het veld weer leeg maken (per document of ook weer voor meerdere documenten tegelijk).
Kun je daar iets mee?
Bedankt voor deze tip, we hebben deze toegevoegd en gaan komende periode kijken of deze werkwijze prettig werkt. Het gaat voor nu in ieder geval efficiency qua tijd opleveren, doordat we niet elk document afzonderlijk meer hoeven te openen bij een notitie voor een wijziging bij herziening.
Het blijft wel jammer dat je niet direct ziet t welke notitie er is, alleen bij het opzoeken van een document en dan het veld toevoegen aan de kolommen. Als je al in een document bent moet je eerst naar Eigenschappen en Velden. Voorkeur nog steeds wel om dit als Notitie te kunnen plaatsen. Mogelijk nog een idee?
@Charissa6889
Als je de notities kunt terugbrengen tot algemene teksten, dan zou je het door Inge voorgestelde veld ook kunnen definiëren als een keuzelijst.
Keuzelijsten bieden de mogelijkheid om veel gerichter te zoeken en te filteren. Denk aan de filtermogelijkheden op de kolommen in je document overzicht of de geavanceerde zoekvraag