Vraag

Omgang verlopen documenten - moet je deze juridisch gezien wel of niet uitvoeren?

  • 1 February 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge +1

beste lezer,

graag zou ik willen weten hoe andere ziekenhuizen hiermee omgaan;

Verlopen documenten in iDocument wil nog niet altijd zeggen dat ze niet up-to-date zijn. Het kan zijn dat de volgende versie al geschreven is en in de beoordelingsflow staat. Eindgebruikers die de protocollen zoeken, zijn hier natuurlijk niet van op de hoogte.

In het ETZ hebben wij wel eens oplettende verpleegkundigen, die melden dat documenten verlopen zijn.

Document is juridisch leidend, je kan er altijd van afwijken als je in dossier rapporteert waarom.

Maar wat betekent het juridisch als documenten verlopen zijn? moet de professional, die weet dat het niet meer up-to-date is, toch uitvoeren zoals iDocument voorschrijft?

ben benieuwd naar reacties.

 


2 reacties

Reputatie 6

Goede vraag Hélène! Ik durf dit zelf niet te zeggen, en ben ook benieuwd of iemand dit wel weet. 
Mogelijk kun je dit intern checken bij een juridische afdeling? 

Badge +1

Hoi Koen,

Dit heb ik inderdaad gevraagd aan onze juristen, die vraag ligt daar dus, maar ze hebben dit onderwerp even vooruitgeschoven, zijn te druk met andere zaken . Dit was juist de rede dat ik het hier ook heb neergelegd.

groet

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring