Ik ben gestart met een onderzoek in Zenya. Mij is geadviseerd om te starten met een aantal onderwerpen zoals “leerling/stagiaire", noodprocedure e.d. en daarbij te kijken of de titel duidelijk en logisch is, of het een centraal of decentraal document betreft, of er in het decentrale documenten linken zijn te vinden naar algemene documenten (o.a. HRM), of er dubbele documenten zijn en bijhouden wat pdf-bestanden zijn zodat er een melding kan worden gedaan bij de beheerder om dit om te zetten naar een webdocument. Een enorme klus…..
Bij het intypen van “leerling” kwam er een groot aantal documenten in beeld die vaak afdelingsgebonden waren en waar het woordje “leerling” niet eens in de titel was opgenomen. Om niet in de meer dan 800 documenten te hoeven zoeken ben ik begonnen met de documenten van HRM (documenten voor de hele organisatie). Maar ook dat was nog een hele klus.
Het doel van het onderzoek is tevens om de belangrijkste documenten bovenaan te krijgen en het aantal documenten te reduceren. Verder ligt er nog de opdracht om een onderzoek te doen onder de gebruikers van Zenya naar de ervaringen, wensen e.d.
Ik ben erg zoekende naar een manier waarmee ik het onderzoek efficiënt kan verrichten. Door de leden van onze commissie I-document werd gewezen op jullie site en aangeraden om te vragen naar tips en ervaringen. Vandaar mijn mailbericht in de hoop dat ik hierbij kan worden geholpen.
Alvast bij voorbaat hartelijk dank!