Vraag

Opmerkingen zien bij lezen van een document

  • 15 August 2023
  • 5 reacties
  • 39 Bekeken

Badge +3

Als documenten worden geopend via raadplegen dan zijn de opmerkingen niet zichtbaar. De opmerkingen zijn geaccepteerd, dus het is niet dat niet zichtbaar zijn, omdat ze "nieuw” zijn.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @LauravanSchaik,

Je ziet de opmerkingen pas als je zelf een opmerking gaat toevoegen, en alleen opmerkingen die niet 'nieuw' zijn (alleen als je een rol hebt tot het beheer op de map waar het document in staat zie je ook de ook de nieuwe opmerkingen),
Zodra je klikt op op "Opmerking plaatsen” zie dan de knop "Er is "x” eerder opmerking”?

Ik wacht je reactie af.

Badge +3

Hi @e.franssen,

Als documenten meerdere lezers en meerdere schrijvers hebben, dan wil ik graag dat de opmerkingen zichtbaar zijn, in ieder geval voor iedereen die mag schrijven. En alle nieuwe opmerkingen moeten dan ook zichtbaar blijven tot dat ze zijn verwerkt. 

Dit is wel zichtbaar, maar het is voor ons handiger als meteen zichtbaar is of er al opmerkingen zijn en niet pas zodra er 1 wordt toegevoegd. Ik begrijp van een aantal gebruikers dat dit vroeger wel zo was.

Ik hoor graag de mogelijkheden.

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @LauravanSchaik,

Nieuwe opmerking worden niet getoond aan de lezers, omdat de documentbeheerder deze is moet accepteren, zodat er geen verkeerde informatie aan de lezer zal worden getoond.

We hebben er bewust voor gekozen om de opmerkingen niet direct in beeld te laten tonen, omdat dit afleidt van het lezen van het document.
Zodra je de schrijver uitnodigt dan ziet de schrijver de opmerkingen aan de rechterkant (in de beheerzijde).

Badge +3

Maar dat betekent dan dat een documentbeheerder bij het maken van een nieuwe conceptversie en het uitnodigen van schrijvers daarvoor eerst de opmerkingen moet accepteren. Ook kan het dan gebeuren dat voordat de nieuwe schrijftaak komt meerdere betrokkenen dezelfde opmerkingen hebben toegevoegd. wij volgen niet actief de geplaatste opmerkingen.

Reputatie 4
Badge +4

Hi Laura,

Een documentbeheerder kan een document in concept zetten zonder dat opmerking geaccepteerd wordt.

Vervolgens kan de documentbeheerder de schrijvers uitnodigen en kunnen ze de opmerkingen beoordelen en verwerken. Zodra de schrijver de opmerking heeft geaccepteerd dan zal die ook zichtbaar zijn voor de lezers.
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring