Beantwoord

Opslaan proces - lokaal opslaan in plaats van opslaan in Zenya

  • 21 June 2022
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Badge

Wanneer documentbeheerders een document van het type proces bewerken, is via tabblad Bestand de optie Opslaan als beschikbaar om het document op te slaan buiten Zenya als visiobestand. Of dit per se nuttig is weet ik niet, maar daar gaat het me niet om.

Probleem is dat als je deze actie hebt uitgevoerd het vervolgens niet meer mogelijk is om eventuele wijzigingen nog in Zenya op te slaan. Daar krijgt de gebruiker verder nergens een waarschuwing over, zodat het binnen onze organisatie al is voorgekomen dat een medewerker door deze actie alle wijzigingen kwijt was. Aan het bestand dat buiten Zenya is opgeslagen als visiodocument heb je verder ook niets, dit kan niet terug in Zenya gezet worden.

M.i. zou het nuttig zijn als je op zijn minst een waarschuwing krijgt wanneer je kiest voor opslaan als, of dat de mogelijkheid helemaal niet beschikbaar is. Herkennen andere organisaties dit probleem?

icon

Antwoord op het topic e.franssen 23 June 2022, 09:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wij hebben dit probleem ook.

 

Bij andere office producten krijg je onderstaande melding als je kiest voor lokaal opslaan als (dus niet via Zenya tab/lint). Maar bij VISIO niet daar kan gewoon lokaal opgeslagen worden en krijg je geen melding maar wel een error als je vervolgens via Zenya tab wilt opslaan. 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @e11en en @Khar-Cheong ,

Ik zet dit topic door naar onze servicedesk zodat hier een bug voor wordt aangemaakt.
Als er wel een waarschuwing komt bij Excel en Word dan moet deze waarschuwing ook komen bij Visio.

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in onze software.


De status van de bug is te vinden via:

 

https://mijn.infoland.nl/bugs -→ zoeken op bug 64939

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring