Vraag

Optie "Openen in nieuw Tabblad" niet meer mogelijk sinds Zenya?


Reputatie 5
Badge +8

Ik merk dat ik de nieuwe Zenya documenten niet meer geopend kunnen worden via de optie openen in een nieuw tabblad. Dit is namelijk handig als je meerdere doc naast elkaar in de (chrome) browser wilt openen. Mijn vragen :

  • Is deze optie weggevallen door Zenya ?
  • of kan ik een instelling aanpassen binnen Zenya / Chrome browser ?
  • of kan geen van bovenstaande en moet ik op zoek naar een andere oplossing ?

Wie weet het :grinning:


15 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hallo Emile,

 

Ik kan nog steeds (op TST welliswaar) met de rechtermuisknop in een HTML document kiezen voor openen in een nieuw tabblad bij een link in een document.

De linkermuis klik opent echter nu wel links direct in hetzelfde venster, dat was voorheen niet zo…

Hier gaan mensen die “alvast” de benodigde bijlagen open klikken terwijl ze van boven naar onder werken in een document waarschijnlijk erg over struikelen.

Vanuit de “Raadplegen” pagina of vanuit zoekresultaten lijkt het inderdaad niet meer mogelijk om in een nieuw tabblad te openen. Ook systeem koppelingen, zoals de standaard Windows middelste muisknop functionaliteit werken niet meer.

Dit lijkt te komen doordat er gebruik wordt gemaakt van een <div> met .cursorClick, en niet van een normale <a> hyperlink. Het is zo bedoeld lijkt het dus.

Ik zou dat toch ook graag anders zien.

Reputatie 5
Badge +8

Ha Jesse,

 

Alvast bedankt voor het meedenken, vanuit een document had ik nog niet getest :relaxed: !

Ik heb voor onze klantenservice een soort digitale bibliotheek gemaakt waarmee ze snel digitaal aan allerlei gegevens kunnen komen als ze meerdere doc naast elkaar kunnen zetten maar alleen vanuit raadplegen.

Wellicht heeft het te maken met de nieuwe programmaopbouw van Zenya en kan iemand van Infoland aangeven of we iets verkeerd doen of dat er in Chrome iets aangepast kan worden.

 

 

Graag inderdaad weer de optie van een link openen in een ander tabblad middels rechter muisknop of mbv de Alt toets.

Extra tabblad openen werkt niet alleen niet in Chrome, maar ook niet in Edge.

 

Uitblijven van de deze optie is helaas forse achteruitgang met Zenya; hopelijk snel een fix!!

Reputatie 5
Badge +6

Het zou inderdaad handiger zijn om de optie weer terug te plaatsen/toe te voegen aan Zenya.

 

 

Badge +1

Deze functionaliteit wordt idd erg gemist. Graag zie ik deze functionaliteit weer terug in Zenya.

Reputatie 5
Badge +8

Ook hier wordt deze functionaliteit gemist. Een aantal medewerkers openen graag meerdere documenten tegelijk en dat is nu een stuk lastiger geworden.

Reputatie 5

Dat je een document  niet in een nieuw tabblad kunt openen,betreft een bug. De servicedesk handelt dit verder af.

Reputatie 5
Badge +6

Bij welke update/versie wordt dit opgelost? Of wat is de stand van zaken hiervan?

Geldt deze bug ook voor andere plekken waar het niet meer mogelijk is om met de rechtermuisknop (of middelste muisknop) een link in een nieuwe tab te openen?

Bijvoorbeeld in het Meldingenoverzicht. Ook bij ons is dat een achteruitgang. 

Ik hoor het graag!

Hoi @Wimmo van Geldrop,

In de lijst met meldingen was dit voorheen ook niet mogelijk omdat we daar een eigen contextmenu tonen bij de rechtermuisknop. Of bedoel je iets anders?

Badge +3

Hier is zojuist Zenya 6.1.1 geïnstalleerd en ook wij hebben last van deze bug. Van meerdere gebruikers krijg ik vragen hierover. Is al bekend wanneer deze opgelost is?

@anitahamstra de bug is opgepakt en het wordt nu getest.

Reputatie 3
Badge +4

Beste @Emile Korver 

 

Dit betreft bug 63536.

 

je kunt de voortgang van deze bug volgen via https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op bug 63536

Reputatie 3
Badge +6

Dat je een document  niet in een nieuw tabblad kunt openen,betreft een bug. De servicedesk handelt dit verder af.

Wanneer wordt deze bug opgelost? Ik kan hem onder nummer 63536 niet vinden in Bugs – Mijn Infoland. Wij missen ook heel erg dat je kunt kiezen om hyperlinks standaard in een nieuw tabblad te laten openen. Met name bij linken naar URL's buiten Zenya raken gebruikers de weg kwijt omdat het contact met Zenya verloren wordt.

Hoi @mvalken4,

Bug 63536 is opgelost in versie 6.1.3 update 1. Dit was de bug dat een link vanuit een document naar een ander document dit andere document in een nieuw venster zou moeten openen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring