Skip to main content

Beste medegebruikers,

Wij (een organisatieonderdeel met een portaal in Zenya) zouden graag gebruik maken van de begrippenlijst in Zenya, omdat deze een waardevolle aanvulling zou kunnen zijn. Echter, voor zover ik heb begrepen, werkt de begrippenlijst momenteel Zenya-breed (over alle portalen heen). Dit vormt binnen onze organisatie een uitdaging, omdat er geen centraal beheer voor de begrippenlijst is ingericht.

Daarnaast verschillen begrippen en afkortingen vaak tussen de organisatieonderdelen (portalen binnen Zenya), of hebben zij een andere uitleg nodig. Dit zijn belangrijke redenen waarom de functionaliteit van de begrippenlijst op dit moment helemaal niet wordt gebruikt in onze organisatie, wat wij erg jammer vinden.

Een begrippenlijst per portaal (per organisatieonderdeel) zou mogelijk een handig hulpmiddel kunnen zijn om dit probleem te ondervangen. Uiteraard kunnen we een apart document met alle begrippen en afkortingen in het portaal plaatsen, maar dat biedt niet dezelfde functionaliteit en toegankelijkheid als de ingebouwde begrippenlijst van Zenya.

Mijn vraag:
Is er een andere slimme oplossing om invulling te geven aan het gebruik van de begrippenlijst, mocht het niet mogelijk zijn om deze per portaal te configureren? Wij staan open voor suggesties en ervaringen van anderen.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Geen reactie

Reageer