Vraag

Patiëntenfolders met standaardafbeeldig in HTML formaat via de webshare beschikbaar maken aan patiënten


Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 41 reacties

Onze patiëntenfolders zijn voorzien van een foto en logo (bovenin 1e pagina) en wij willen dat dit ook getoond wordt als wij de patiëntenfolders via webshare delen met onze patiënten.Wij hebben geprobeerd via het documenttype Vrijweb document een HTML-sjabloon met deze foto+logo te importeren, maar dit is niet  mogelijk.

Alternatieven:

  1. Word-document (willen we liefst niet i.v.m. afwijkende layout/normal dot) óf
  2. Foto/logo importeren in mediabeheer en bij elke patiëntenfolder de afbeelding van uit Mediabeheer toevoegen.  

Onze wens blijft: 

Mogelijkheid voor o.a. patiëntenfolders om een sjabloon in HTML huisstijl met standaardafbeeldingen te kunnen maken.

 


15 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Waarom gebruiken jullie hier geen pdf voor?

Reputatie 1
Badge +6

Omdat wij dit volledig willen beheren in iProva en PDF documenten niet geschreven/aangepast kunnen worden binnen iProva. 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @RKZ,

 

Op het moment dat je een webshare met meerdere documeten (patiëntfolders) gaat maken kun je ervoor kiezen om de office document (word, powerpoint, excel) als PDF te tonen in de webshare:

 

Daarmee kun je het document in iProva in word houden, maar het toch als PDF tonen aan jullie patiënten. Wellicht helpt dit al met hetgeen je in het topic beschrijft. 

 

Werken jullie ook al met interactieve documenten? Wellicht biedt dit documenttype ook nog nieuwe mogelijkheden om de informatie uit de patiëntfolder op een interactieve wijze naar jullie patiënten te brengen. In deze topics lees je meer over interactieve documenten:

Reputatie 1
Badge +6

Ik heb vorige week onze wens al besproken met Chaim Leunissen, die adviseerde onze wens in de Community te plaatsen. 

De iProva documenten voorzien in standaard opmaakprofielen, die wij ook voor de patiëntenfolders willen gebruiken. In Word bestaat het risico dat documentbeheerders en schrijvers een afwijkende layout/normal dot gebruiken. 

Als er geen oplossing is/komt, zullen wij toch een Word-sjabloon moeten gaan ontwikkelen voor de patiëntenfolders.

Wij zullen ons nog verdiepen in de interactieve documenten; bedankt voor de tip !

Reputatie 4
Badge +7

Ik vraag me af waarom het niet mogelijk is om bij het definiëren van de standaard inhoud van een nieuw documenttype (specifiek voor patiëntenfolders) een afbeelding in te voegen. Want als dat zou kunnen, ben je volgens mij waar je wezen wilt.

@Infoland, wat is daar de gedachte achter?

Reputatie 5

@Michel Pot  terechte vraag. Ik denk dat dit een technisch achtergrond heeft omdat dit zou betekenen dat er bij maken nieuw document verwijzingen naar media gedupliceerd zouden moeten worden, maar dat is oplosbaar. Ik zou het logisch vinden als het wel mogelijk zou zijn om in de standaardinhoud afbeeldingen en andere media op te nemen, maar dat is nu inderdaad niet mogelijk.

Reputatie 1
Badge +6

Als dit op te lossen is en onze vraag/wens een ‘logische’  is, gaat aan deze mogelijkheid dan ook gewerkt worden en binnen welk termijn ? 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @RKZ

 

Op dit moment staat dit niet op de planning voor doorontwikkeling en dit jaar verwacht ik ook niet meer dat hier doorontwikkeling op gaat plaatsvinden vanwege prioriteit die gegeven wordt aan andere ontwikkelingen.

Binnenkort zullen we op de community ook meer delen over de komende doorontwikkelingen.   

Badge +1

@ Infoland,

 

is er al meer duidelijkheid over óf deze functionaliteit ontwikkeld gaat worden, en wanneer dat dan gereed zou kunnen zijn?

Badge +1

Daarnaast een aanvullende vraag:

Bij het delen van folders naar patiënten via de webshare wordt eerst de titel van het document getoond. Bij het afdrukken verdwijnt dat, er is ook geen afdruksjabloon aan een webshare te koppelen.  Als we de titel in het document zelf zetten, zie je die in de webshare weergave 2x.

Heeft iemand daar een creatieve oplossing voor?

Reputatie 5
Badge +5

Daarnaast een aanvullende vraag:

Bij het delen van folders naar patiënten via de webshare wordt eerst de titel van het document getoond. Bij het afdrukken verdwijnt dat, er is ook geen afdruksjabloon aan een webshare te koppelen.  Als we de titel in het document zelf zetten, zie je die in de webshare weergave 2x.

Heeft iemand daar een creatieve oplossing voor?

Dit betreft een bekende bug: 63598 Ik heb een melding op jouw naam aangemaakt en verbonden met die bug.

Voor de andere Community leden is het wellicht interessant om te weten dat je vanuit het bug overzicht kunt aangeven of jouw organisatie ook last heeft van een bepaalde bug.

Je dient daarvoor wel Servicedesk contactpersoon te zijn!

  • Open de lijst met bugs
  • Klik op "Melden” om je organisatie met de bug te verbinden:
     
    De inhoud van deze afbeelding is statisch - zie het bugoverzicht voor de actuele status van deze bug

     

 

Badge +1

Dag Chaim,

Kan je een inschatting maken wanneer de bug wordt opgelost? Ik zie dat deze in juli 2021 is geregistreerd op backlog.

Daarnaast hoor ik graag of, en zo ja wanneer, de functionaliteit voor het toevoegen van afbeeldingen aan documenttypes doorgevoerd gaat worden

Badge +1

En nog een derde verzoek mbt dit onderwerp:

het zou fijn zijn als het html document in de webshare ook geschaald kan worden. Het wordt in de volledige breedte van het scherm getoond. Je kunt wel inzomen maar de breedte wordt niet aangepast. Dit is bij het lezen op een telefoon niet optimaal. 

Zijn hier ook oplossingen voor?

Reputatie 5
Badge +5

Dag Chaim,

Kan je een inschatting maken wanneer de bug wordt opgelost? Ik zie dat deze in juli 2021 is geregistreerd op backlog.

Daarnaast hoor ik graag of, en zo ja wanneer, de functionaliteit voor het toevoegen van afbeeldingen aan documenttypes doorgevoerd gaat worden

Het bugoverzicht op mijn.infoland geeft de meest actuele stand van de backlog weer.
Behalve een mogelijke kortstondige vertraging in de verwerking van een statuswijziging is er geen verschil tussen een “interne planning” en de planning die we in het bugoverzicht aangeven. 

Nieuwe bugs en wijzigingen op bestaande bugs worden 1x per week besproken en geprioriteerd in het CAB (Change Advisory Board), zie ook Infoland Support - Mijn Infoland handleiding | Infoland Community

Reputatie 5
Badge +5

En nog een derde verzoek mbt dit onderwerp:

het zou fijn zijn als het html document in de webshare ook geschaald kan worden. Het wordt in de volledige breedte van het scherm getoond. Je kunt wel inzomen maar de breedte wordt niet aangepast. Dit is bij het lezen op een telefoon niet optimaal. 

Zijn hier ook oplossingen voor?

Nee, ik zie hier geen oplossingen voor. Hieronder zie je de relevante details achter dit antwoord.

Als ik een webshare document rechtop open op mijn telefoon, dan is de terugloop zodanig dat er zo veel mogelijk gebruik gemaakt wordt van de beschikbare schermruimte.

Als ik dan vervolgens handmatig inzoom, dan wordt er geen aanvullende terugloop toegepast. Dat zou namelijk erg onprettig lezen: de woorden in een zin komen dan onder elkaar te staan.

Als ik vervolgens mijn scherm op zijn kant draai, dan zoom ik effectief al iets in - de hoeveelheid tekst op 1 regel blijft dan gelijk, maar de lettergrootte neemt toe.

Daarnaast blijkt dat het gedrag bij inzoomen iets technisch is in browsers: als ik op www.nu.nl een nieuwsbericht open op mijn telefoon en ik ga inzoomen, dan wordt er ook geen nieuwe terugloop / herschaling toegepast.

Overigens zie ik wel een interessant verschil tussen websites als www.nu.nl en een webshare document: als ik een nieuwsbericht van nu.nl op zijn kant draai, dan blijft de lettergrootte even groot en neemt het aantal woorden op 1 regel toe.
Ik denk dat het zoom-effect tijdens het kantelen van een webshare document het meest optimale gedrag is in het licht van je vraag.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring