Beantwoord

Pop-up bij bewerken procesonderdeel in Visio erg klein

  • 26 January 2021
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de pop-up bij het bewerken van een procesonderdeel in Visio voor iProces erg klein is? Zeker nu we meer thuiswerken en niet altijd grote schermen ter beschikking hebben geldt dit wel bij ons.

Wij werken met Surfaces en daarvan is de aanbevolen resolutie 2736 x 1824. Dat is de standaard die past bij het scherm van de Surface en daarom hebben wij die vrijwel allemaal in gebruik. De standaard resolutie waar iProces vanuit gaat is echter 1920x1080. Dit heeft tot gevolg dat, als wij in iProces werken, de pop-up om een procesonderdeel te bewerken heel erg klein is en de letters onleesbaar zijn. We kunnen dat natuurlijk iedere keer vergroten maar het is wel een ergernis als je lang aan een proces werkt. 

Als we de resolutie op de Surface aanpassen naar 1920x1080 dan klopt het dat de pop-up en daarmee de tekst groter wordt. We verliezen dan wel het overzicht van het proces omdat ons scherm daar relatief klein voor is. Dat betekent voor ons dat wij steeds moeten wisselen mbt de resolutie omdat het anders niet lekker werkt in andere programma's en apps.

MVG,

Rinske

 

icon

Antwoord op het topic Marjon Stoppels 9 September 2022, 11:28

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

Hallo Rinske,

Ik zie dat je deze vraag een jaar geleden gepost hebt, zijn jullie al tot een oplossing gekomen?

Ik loop nl tegen hetzelfde probleem aan. De letters in de pop-up zijn erg klein, voor individueel gebruik niet prettig. En voor het bewerken van de tekst in de pop-up tijdens een projectteam overleg (waarbij ik het proces op groot scherm presenteer) onleesbaar. 

 

Groeten Marjon

Reputatie 2
Badge +6

Hoi Marjon,

Het blijkt te maken te hebben met je schermresolutie. Je kunt je schermresolutie aanpassen, maar dat is bij ons niet zo werkbaar omdat wij met Surfaces werken en de anders de rest van het document niet zo goed zichtbaar is. Dan verliezen we het overzicht.

De oplossing die wij nu gebruiken is: het proces in de schermresolutie die handig is voor het overzicht en dan de pop-up zelf vergroten door in de pop-up te klikken en dan met de hand het scherm te vergroten. Bij ons kan dat makkelijk omdat we een touch-screen hebben, door met duim en wijsvinger het scherm te vergroten. Nadeel: je moet het voor elke pop-up doen elke keer dat je die opnieuw opent, maar het is wel werkbaar hierdoor.

Groet,

Rinske

Badge

Hi Rinske,

Dank voor je snelle reactie! Ondertussen heb ik voor ons een zeer eenvoudige oplossing gevonden, met de ctrl toets en de muis kan ik het invoerveld groter maken.

Groeten Marjon

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring