Skip to main content

Beste,

We hebben hier een document dat via de zoekfunctie op het dashboard onmogelijk te vinden is door middel van kernwoorden. Via de zoekfunctie ter hoogte van documenten is het voor mij als beheerder wel onmiddellijk te vinden.

De tekst van het document bevat volgende woorden: ontharder, waterverzachter, waterontharder.

In de samenvatting van document (eigenschappen) heb ik volgende drie woorden vermeld: waterverzachter, waterontharder, ontharder.

Er bestaat een synoniemengroep: ontharder, waterverzachter, waterbehandeling, waterontharder.

Er bestaat een begrippenlijst waar dezelfde woorden in terugkomen.

Hebben jullie enig idee wat er kan mislopen?

Beste ​@Peter Myny 

Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt bij onze Servicedesk, zodat dit nader onderzocht kan worden.

Eventuele algemeen toepasbare verklaringen/oplossingen zullen we hier na afhandeling delen.

Om documenten in een portaal beschikbaar te maken zijn in de basis de stappen nodig die ook gelden voor het beschikbaar maken van een meldformulier, zie Meldformulier beschikbaar maken op je portaal - hoe doe je dat? | Zenya Community:

1. Medewerkers hebben leesrechten op de documenten
  2. Documenten zijn gepubliceerd
  3. Documenten zijn rechtstreeks opgenomen in een verzameling

Als de betreffende verzameling is verbonden met het portaal dat de gebruiker opent, dan worden documenten via de zoekfunctie gepresenteerd als "documenten binnen het portaal”. Als de verzameling niet aan het portaal verbonden is, dan wordt het document gepresenteerd als een zoekresultaat buiten het portaal.

Of het volgende een aandachtspunt of een tip betreft, is afhankelijk van situatie en doelstelling: als een document aan de eerste twee punten voldoet, maar men brengt alleen verwijzingen naar het document aan in andere documenten, meldformulieren of kaarten, dan kan men het document niet vinden via de zoekfunctie van het portaal. Het document is dan alleen toegankelijk via het document, meldformulier of kaart met de verwijzing.

Reageer