Vraag

Processen en Visio in Zenya

  • 19 August 2021
  • 3 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Processen dienen middels Iprova bewerkingsomgeving opgestart te worden omdat middels de productie omgeving Visio niet werkt.

Blijft dit onder Zenya  ook de werkwijze ?

Vanwaar de bewerkingsomgeving voor Visio Iproces documenten en niet gewoon onder de productieomgeving ?


3 reacties

Hoi @J.erhardt,

Als ik je goed begrijp, gebruiken jullie een aparte omgeving om processen te kunnen bewerken. Wellicht komt dit doordat op jullie productie-omgeving Visio niet beschikbaar is?

In Zenya wijzigt het bewerken van processen niet.

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben zo vrij om nog even te reageren vanuit mijn ervaringen met het gebruik van Visio binnen iProcess/iDocument.

Om de pagina's in iProcess te ontwikkelen hebben jullie ook een Visio-licentie nodig. Je kan dan de stroomschema’s makkelijk aanmaken/bewerken vanuit iProcess in Visio. 

Op dit ogenblik is er nog geen mogelijkheid om iProcess te gebruiken in iDocument. 

Infoland heeft wel een tool toegevoegd aan iDocument (mxGraph) om stroomschema's te tekenen doch deze is beperkter dan Visio.  Deze tool kan je gebruiken om eenvoudige stroomschema's toe te voegen.  Zelf werk ik hier niet mee gezien ik over een Visio-licentie beschik.  

Je kan deze tool terugvinden onder Applicatiebeheer - documenten - naar de (hoofd)map gaan waar "Mediabeheer" aan gekoppeld is.

Hier kies je voor Media-item - Toevoegen - Stroomdiagram.

Kijk hiervoor ook even bij Stroomschema's bewerken zonder MS Visio | Infoland Community

Visio 2016 lijkt me geen probleem gezien in juni jl. Infoland volgende liet weten:

Bij Infoland werken we continu aan het technisch up-to-date houden van de software. We zorgen ervoor dat de software goed en veilig functioneert, ook op de nieuwste devices en in de laatste versie van je favoriete webbrowser.

Om efficient te werk te kunnen gaan, en om goed te kunnen inspelen op technische innovaties, is het soms noodzakelijk om de ondersteuning voor een verouderd device of softwarepakket te schrappen. Concreet gaat het dit keer om:

Per 31 juli 2021:
Microsoft Visio 2010

Maar dat laat ik natuurlijk graag aan de medewerkers van Infoland over om hierop het juiste antwoord te formuleren.

Reputatie 1
Badge +3

Bedankt voor jullie informatie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring