Vraag

Processen laden erg traag voor gebruikers

  • 12 May 2020
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi allemaal,

 

Al meer dan een jaar ervaren gebruikers en de procesbeheerders traagheid bij het laden van processen. Om een beeld te geven, het gaat om onderstaande processen en bijbehorende “laadtijden”:

 

Proces 1

- 25 sec vanaf moment van aanklikken tot tonen shapes.
- 7 pagina's

 

Proces 2

- 14 seconden vanaf moment van aanklikken tot tonen shapes.
- 4 pagina's
- 132 shapes

 

Proces 3 

- 14 seconden vanaf moment van aanklikken tot tonen shapes.
- 9 pagina's
- 130 shapes

 

Proces 4
- 7 seconden vanaf moment van aanklikken tot tonen shapes.
- 2 pagina's
- 52 shapes

 

Geen oplossing vanuit Infoland of intern gevonden

Infoland support heeft hier naar gekeken en kan geen oplossing vinden. Ze geven hierover het volgende aan “[..] Wij vermoeden dan ook dat de oplossing gezocht dient te worden in de beperkingen en Policies op de Citrix server.” Intern hebben we ook alles bekeken maar geen oplossing gevonden.

Als tip werd meegegeven om “kleinere processen” te beschrijven, en voor elk tabblad een apart proces te beschrijven. In mijn optiek zou de snelheid geen drijfveer moeten zijn om processen niet uit meer dan 1 pagina te laten bestaan. De gebruiker en daarbij de leesbaarheid en compactheid zou de drijfveer moeten zijn, maar soms heb je processen die om meer dan 1 pagina vragen. Dit zou in mijn optiek niet ten koste van snelheid mogen gaan, aangezien meerdere pagina's ook mogelijk is binnen iProcess. Ook kleine processen met 2 pagina's laden relatief traag.

 

Aan jullie de vraag: 

Herkennen jullie dit probleem ook of lijkt dit echt alleen bij ons voor te komen? Hebben jullie oplossingen?

 

 

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Up

Reputatie 6

Haha, goede online policy om je topic een ‘schopje’ te geven om 'm weer actueel te maken. Laat ik voorop stellen dat ik het in ieder geval met je stelling eens ben dat het maken van kleinere processen ten behoeve van snelheid inderdaad geen drijfveer moeten zijn.

 

Ik ben ook heel benieuwd of andere klanten dit ook ervaren! 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring