Voor bepaalde documenten stellen we een periodieke controledatum in. Kan ik de datum van laatste controle laten opnemen in een rapport? Nu vind ik enkel de laatste beoordelingsdatum in.
Beste
Allereerst welkom op de Community.
Het veld dat je zoekt is waarschijnlijk ‘te controleren voor’.
Als je een rapport maakt van het type ‘Lijst van documenten’ vind je deze kolom in stap 2 van de wizard.
Hallo Marjolijn,
Geeft deze kolom niet enkel een overzicht wanneer de volgende controledatum is (dus in de toekomst)? Ik ben op zoek naar de datum waarop voor het laatst werd bevestigd dat het document “ok” is.
Hoi Sarah,
Dat is inderdaad de datum voor de volgende controle. De datum van de laatst uitgevoerde controle is niet beschikbaar voor rapportage. Je zou hiervoor een idee kunnen toevoegen, kun je dan ook aangeven wat het doel is van een dergelijke rapportage? Welke vraag of welk probleem gaan jullie daarmee oplossen?
Hallo Inge,
Het zou een grote hulp zijn om hier toch een rapport van te kunnen trekken.
Voor onze BELAC-accreditatie en VCA-certificatie moeten we kunnen aantonen dat we documenten periodiek herzien zodat deze up-to-date blijven. Ook andere certificeringsorganisaties vragen deze eis. Indien er geen aanpassing aan het document nodig is, is het dus niet nodig om een nieuwe versie te publiceren. Uiteraard moeten we aantoonbaar kunnen maken dat de revisie wel gebeurd is. Ik heb met de audit die nu lopende is het rapport met de laatste beoordelingsdatum getoond, maar gezien deze soms enkele jaren oud is bij werkinstructies die stabiel blijven, was dit onvoldoende.
Hey Sarah,
misschien als tijdelijke workaround kun je een excel export maken van de activiteitenlog?
Dan kun je in elk geval laten zien dat de controle voor documenten is uitgevoerd. Helaas wordt ook daar het resultaat van de controle niet in vastgelegd.

Uiteraard zou het rapport het allemaal veel makkelijker en overzichtelijk maken, dus wanneer je het Idee hebt gelogd dan stem ik zeker mee
Hallo Annette,
Dit kende ik nog niet, bedankt.
Ik heb het idee inderdaad toegevoegd gezien het toch een stuk overzichtelijker zou zijn in een rapport gezien ik echt de “OK” moet kunnen aantonen. Hopelijk komen er veel stemmen op.
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.