Als ik een Word document rechtstreeks wil bewerken in Zenya heb ik hiervoor in de Editor in Word de knop Zenya nodig. Nu wil het geval dat ik deze wel zie, maar mijn collega documentbeheerders niet. Waar kan dit aan liggen?
Misschien even checken of bij de collega’s de Zenya Client Checker geïnstalleerd is?
In onderstaand topic kan je link vinden om de software te downloaden
Info: De laatste Zenya Client versie downloaden | Infoland Community
dank voor je bericht Els, deze hebben we al geïnstalleerd.
Hi
Laat IT controleren of de juiste bit versie van de Zenya client is geïnstalleerd.
Maak je gebruik van Office 32bit dan installeer je de 32bit Zenya client.
Maak je gebruik van Office 64bit dan installeer je de 64bit Zenya client.
Het niet verschijnen van het Zenya ribbon kan verschillende oorzaken hebben.
Dit ligt niet aan het document, maar aan de instellingen van de werkplek van de gebruiker(s).
Zou je het volgende willen uitvoeren:
- Open Visio/Word/Excel.
- Klik in Visio/Word/Excel op 'Bestand' (Links bovenin).
- Klik op 'Opties'.
- Klik op 'Invoegtoepassingen'.
- Kies onderin bij 'Beheren' voor 'Uitgeschakelde items' en klik op start.
- Als hier applicaties met 'iProva/Zenya' instaan dienen deze ingeschakeld te worden.
- Sluit Visio/Word/Excel af.
- Bewerk opnieuw een Visio/Word/Excel document vanuit Zenya.
Wordt het document niet ingeladen doe dan het volgende:
- Klik in Visio/Word/Excel op 'Bestand' (Links bovenin).
- Klik op 'Opties'.
- Klik op 'Invoegtoepassingen'.
- Kies onderin bij 'Beheren' voor 'COM-invoegtoepassingen' en klik op start.
- Vink hier de iProva/ZenyaWordAddinLauncher en de iProva/ZenyaWordAddinWrapper aan en klik op 'OK'.
Verschijnt het ribbon nog niet dan dienen de volgende artikelen gebruikt te worden:
Ik hoor graag van je of het probleem hiermee kan worden opgelost.
Heel herkenbaar probleem.
Documentbeheerder mist de Zenya knop in Word - zoals hierboven - terwijl de invoegtoepassing actief is. Vaak wordt het probleem opgelost door het windows profiel van de gebruiker te laten vernieuwen.
Echter er is 1 documentbeheerder die een document bewerkt en opslaat via de Zenya knop dat daarna niemand het document nog kan bewerken omdat de Zenya knop in de word menubalk verdwenen is. Ondanks vele uren werk door medewerkers van Infoland en onze ICT is het niet gelukt om het probleem op te lossen. Aangezien wij nog OnPremise zitten hoopt Infoland dat het probleem na de overgang naar SAAS is opgelost.
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.