Beantwoord

Regelafstand in documenten

  • 26 April 2022
  • 6 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Hallo allemaal,

Wij gebruiken geen interactieve documenten, maar ik wil wel meer mogelijkheden voor de layout van documenten benutten. Wie kan mij zeggen wat de regelhoogte instelling bij Stijlen doet? Ik heb diverse regelhoogtes getest, maar ik zie niet wat dat doet. Nu is de regelafstand in onze documenten erg krap, wat het lezen minder prettig maakt. Het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld regelafstand 1.15 of 1.5 kunt instellen. Kan dat?

Groet,

Rinske

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 6 May 2022, 14:25

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @RinskeS,

De instellingen bij Stijlen zijn alleen van toepassing op HTML documenten (vrij web en gestructureerde documenten).

 

 

 

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in de software.

 

je kunt de status volgen via: https://mijn.infoland.nl/bugs   --> zoeken op 64885

Reputatie 2
Badge +6

Hoi Cindy,

Dank voor je antwoord. Ik was niet helemaal duidelijk, maar ik heb het over de instelling van regelhoogte bij HTML documenten. Dit lukt ons niet om daarin de regelafstand te vergroten.

Groet,

Rinske

Reputatie 5
Badge +5

@RinskeS Gaat het om de instelling die hieronder omkaderd is? In dat geval is het belangrijk om te weten dat die instelling alleen invloed heeft op de regelhoogte van objecten die als Alinea zijn gekenmerkt, zoals bijvoorbeeld de titels van de paragrafen van een gestructureerd document.

Daarnaast een vraag: zijn jullie al nagegaan of deze vraag voortvloeit uit zoominstellingen of schermresolutie?
Klik bijvoorbeeld op CTRL 0 om de zoomfactor van je browser op 100% te zetten.

 

Reputatie 2
Badge +6

Beste Chaim,

Ik heb nog nader onderzoek gedaan in onze bestaande documenten en nieuwe HTML documenten.

Als we een nieuw HTML document beginnen willen we de regelafstand tussen 2 regels graag standaard op 1.15 of 1.25 instellen. Nu is de regelafstand in tekstgedeelten (standaard) altijd 1. Daardoor staan de regels net te dicht op elkaar om het lekker te kunnen lezen.

Als we tekst uit een oud Word document kopiëren (wat we stellig afraden) dan is het wel mogelijk om regelafstand 1.25 te handhaven. Maar dat is zeker niet de gewenste manier.

De browser staat op 100% maar, zie bijlage de tekst leest gewoon niet lekker als er niet wat meer ruimte tussen de regels in een stuk tekst staat.

Groetjes,

Rinske

Hoi @RinskeS,

Ik zal je vraag dan doorzetten naar onze servicedesk, zij pakken het verder met je op.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring