Skip to main content
Vraag

Samenvatting document niet weergeven via raadplegen

• August 6, 2026
  • 4 reacties
  • 7 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Op de homepagina via raadplegen zie je de titels van documenten en daaronder komt de samenvatting te staan. Is het mogelijk om de samenvatting niet te laten tonen, maar alleen de titel weer te geven? Weet iemand of dit instelbaar is? 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Orakel
  • August 6, 2026

Als ik deze training bekijk:

https://community.infoland.nl/portaal%2Den%2Ddashboard%2D111/documenten%2Den%2Dandere%2Dinhoud%2Dpresenteren%2Den%2Dfilteren%2Dop%2Dhet%2Dportaal%2D304?tid=304&fid=111

Lijkt het niet dat je dit kunt aanpassen.

Misschien heeft ​@Chaim Leunissen nog meer informatie voor je?

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

@kjanssen 

Suggestie: het is mogelijk om samenvattingen als niet verplicht te stellen. Dit kan per map in het documentbeheer ingesteld worden.
Als de samenvatting van documenten leeg is, dan is de documentlijst compacter. Maar dat kan ook betekenen dat het gezochte document minder eenvoudig geïdentificeerd kan worden door gebruikers.

Daarnaast worden samenvattingen van documenten doorzocht door de Zenya zoekfunctie. Voor omgevingen waarin samenvattingen op maat geschreven worden, heeft het leegmaken van de samenvatting gevolgen voor de zoekfunctie.  

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Allesweter
  • August 6, 2026

Hoi ​@Chaim Leunissen

Dank voor je antwoord. Het is voor hier een complex verhaal, maar we moeten het veld voor een ander doeleinde gaan gebruiken. Dus er komt wel tekst te staan, maar willen het eigenlijk niet zichtbaar hebben op de pagina van raadplegen. Maar zoals ik je begrijp is het niet mogelijk om dit in te stellen? 

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@Chaim Leunissen

Dank voor je antwoord. Het is voor hier een complex verhaal, maar we moeten het veld voor een ander doeleinde gaan gebruiken. Dus er komt wel tekst te staan, maar willen het eigenlijk niet zichtbaar hebben op de pagina van raadplegen. Maar zoals ik je begrijp is het niet mogelijk om dit in te stellen? 

Het systeemveld "Samenvatting” is bedoeld voor het vergroten van inhoudelijke identificatie van het gezochte document in het portaal.

Ik stel voor dat je voor je andere doeleinde een nieuw veld aanmaakt en toepast, zie Velden toevoegen aan documenten en processen | Zenya Community voor informatie over het beschikbaar maken van een of meerdere nieuwe velden.
Het is belangrijk om te weten dat je ook tekstvelden (al dan niet met opmaak) mag toevoegen. Het Samenvatting-veld is van hetzelfde type.