Beantwoord

Schrijver van een document wil zicht op de flow van beoordeling en authorisatie

  • 9 February 2021
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Badge

Na het indienen van een nieuw concept door de schrijver moet het document eerst langs verschillende beoordelaars, dan worden geautoriseerd waarna het document wordt gepubliceerd.

Indien één of meerdere beoordelaars niet goedkeurt (of afkeurd) dan blijft het document hangen in de beoordelingsflow. 

Regelmatig krijg ik als beheerder de vraag waarom het document na een tijdje nog steeds niet gepubliceerd is. Ik kan dan controleren waar in de flow dit document blijft hangen.

Verschillende schrijvers vinden het spijtig dat zij geen zicht hebben op de beoordelaars en waar de flow eventueel blijft hangen. De schrijver zou de beoordelaar kunnen contacteren om dit proces verder te laten lopen. Ook voor mezelf en mijn collega beheerder zou dit arbeidsbesparend zijn.

Wat zijn hierin de mogelijkheden los van het genereren van een overzichtsrapport?

 

icon

Antwoord op het topic Khar-Cheong 14 July 2021, 15:36

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi @Dirk Ory,

Dat kan nu alleen als de schrijver ook een rol heeft als documentbeheerder. Als documentbeheerder kun je notificaties ontvangen over de beoordeling:

 

Schrijvers worden hier niet actief over geïnformeerd.

Reputatie 1
Badge +1

Ik lees deze opmerking/vraag en ik kan me hier volledig bij aansluiten. Ik krijg ook regelmatig de vraag van schrijvers waar het document ‘hangt’. 

Ik weet dat het nu niet anders kan, maar het zou heel fijn zijn als er een mogelijkheid zou komen dat een schrijven bijv. ook bij abonnementen iets aan kan vinden om de voortgang in de gaten te houden.

Reputatie 5
Badge +6

Je zou een rapport kunnen maken en plaatsen/hyperlinken op je startportaal (met als titel Document status controleren of e.d.). 

  • Filteropties:Titel en Auteurs. 
  • Kolommen: Titel, Versie, Status, Auteurs, Beoordelaars, Autorisator, Beoordeeld door, Laatst goegekeurd door. (etc, etc)
  • Rechten instellen op rapportage mappen zodat gebruikers toegang hebben.

 

Hoe zit dit er nou uit:

 

 

  • Document heeft status ‘concept’ en er zijn schrijvers uitgenodigd → Dan weet je dat het document als concept schrijven ligt bij de schrijver. En anders is het een ‘zwevend’ document en moet er actie genomen worden.
  • Document heeft status ‘beoordeling’ → dan moet je kijken naar ‘beoordeeld door’ en naar ‘laatst goedgekeurd door’. Afhankelijk van combinatie wie beoordeelt heeft en laatst goedgekeurd heeft, kun je achterhalen waar het document precies ligt in jouw beoordelingsflow/proces.
  • Document heeft status ‘gepubliceerd’ → document is door de flow heen gegaan.
Badge

Het zou inderdaad een handige en minder tijdrovende mogelijkheid zijn als de schrijver van een document mee kan volgen waar zijn/haar ingediende conceptversie ‘hangt’ in de beoordelingsflow.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring